Aplkacja mPTech 4family - dla bezpieczeństwa seniorów
Polska firma mPTech, producent telefonów i smartfonów marek myPhone i Hammer, udostępnia aplikację mobilną 4family. Jest ona propozycją dla tych wszystkich, którzy chcą lepiej zadbać o bezpieczeństwo bliskich, szczególnie seniorów, czyli najbardziej zagrożonych skutkami epidemii koronawirusa. Jak działa ich rozwiązanie?
Aplikacja sprawdzi się też w opiece nad dziećmi, a wszystko to dzięki licznym funkcjom takim jak np.: wysyłanie alertów SOS w nagłych sytuacjach zagrożenia, zdalne dodawanie kontaktów i przypomnień w kalendarzu, przesyłanie komunikatów głosowych, czy możliwość ustalenia przybliżonej lokalizacji podopiecznego. Aplikacja 4family jest bezpłatna, dostępna w tej chwili w Google Play dla smartfonów z Androidem.
Aplikację 4family można zainstalować na dowolnym smartfonie z systemem Android 5.0 lub nowszy. Dodatkowo mPTech przygotował telefon klasyczny tj. znany już myPhone Halo Q z aplikacją 4family. Model wyposażony jest w duże klawisze, spory, kolorowy wyświetlacz, a także bazę ładującą z funkcją odnajdywania telefonu i wytrzymałą baterię pozwalającą na ciągłe rozmowy aż do 7 godzin.
W konsekwencji opiekun ze swojego smartfona może kontaktować się z bliskim, lokalizować jego położenie i zarządzać funkcjami telefonu podopiecznego - tj. myPhone Halo Q 4family. W przyszłości mPTech zamierza udostępnić kolejne kompatybilne urządzenia takie jak: smartband, smartwatch oraz następny klasyczny telefon myPhone.
Aplikacja 4family pozwala z poziomu opiekuna w sposób zdalny pomagać bliskiemu w obsłudze telefonu np.: ustawiać przypomnienia o wizytach u lekarza, zdalnie zapisywać kontakty na telefonie podopiecznego, monitorować jego stan baterii i w razie potrzeby przypomnieć o jej naładowaniu. Opiekun może również sprawdzić, gdzie w chwili obecnej znajduje się jego podopieczny za pomocą lokalizacji GSM. W końcu, opiekun może wysyłać do podopiecznego krótkie wiadomości głosowe i tekstowe. Opiekun może również odbierać alerty SOS lub powiadomienia od podopiecznego uzyskując w ten sposób możliwość szybkiej reakcji w razie potrzeby.
Podopieczny: dziecko, rodzic lub dziadek, zyskuje przede wszystkim zdalną pomoc w zarządzaniu telefonem, jego ustawieniami i kontaktami przez opiekuna. Dotyczy to również rozszerzenia spektrum możliwości jeżeli chodzi o kontakt podopiecznego i opiekuna ponieważ ten pierwszy dzięki 4family zyskuje opcję odbierania i wysyłania wiadomości głosowych z poradami lub wskazówkami, albo powiadomieniami. Aby podopieczny mógł wysłać komunikat głosowy do opiekuna z telefonu myPhone Halo Q 4family, nie musi nawet wchodzić w aplikację, wystarczy, że dłużej przytrzyma klawisz "5" i zacznie mówić do telefonu. Podopieczny zyskuje także możliwość wysyłania alertów SOS w razie nagłego zagrożenia zdrowia lub życia i wsparcie bieżące w zakresie jego położenia oraz lokalizacji.
Aplikacja 4family - jak zacząć?
Począwszy od startu, po wspólny kontakt i wsparcie za pomocą 4family, należy przejść przez 4 proste kroki tj.: pobranie aplikacji ze sklepu Google Play, rejestracja, dodanie osoby, którą chcemy się opiekować (podaje się numer IMEI), zadbanie o zgodę bliskiego na lokalizowanie (jednorazowo) i gotowe.
Aplikacja umożliwia tworzenie licznych grup kontaktów dla wielu osób. Muszą one wszystkie korzystać z aplikacji i kompatybilnych z nią urządzeń. Niezależnie - to opiekun zawsze jest posiadaczem smartfona z 4family, który ma najwięcej możliwości jeżeli chodzi o zarządzanie i wgląd w prostsze urządzenia będące w posiadaniu podopiecznych
Ważne: warunkiem korzystania z aplikacji 4family jest aktywna transmisja danych w telefonie. Bieżące działanie aplikacji 4family potwierdza wyświetlanie się jej logo tj. czterolistnej koniczyny na ekranie urządzenia mobilnego oraz w pasku powiadomień.