Reklama

Ponad połowa Amerykanów chce kupić tablet przed świętami

W niektórych krajach - choćby w USA - szaleństwo przedświątecznych zakupów już się rozpoczęło. Ostatnio przeprowadzone badania konsumenckie potwierdziły, że ponad połowa badanych (57 proc.) chce przed świętami kupić tablet.

Co ciekawe, większość z nich nie zamierza dawać go nikomu w prezencie. 66 proc. ankietowanych mężczyzn i 45 proc. ankietowanych kobiet stwierdziło, że tablet kupuje dla siebie. Pozostali są już mniej samolubni i zamierzają obdarować nim kogoś z rodziny albo bliską osobę.

Jeśli chodzi o kryteria, na podstawie których Amerykanie będą dokonywać wyboru, najważniejszym będzie marka (ok. 25 proc.), moduł łączności (19 proc.), system operacyjny (12 proc.) i cena (10 proc.). Wśród pozostałych odpowiedzi można wyróżnić także dostępność aplikacji, rozmiar ekranu czy pojemność baterii.

Reklama

Ponieważ najważniejszym czynnikiem będzie marka, nie będzie szczególnym zaskoczeniem, że największa grupa zamierza kupić iPada (30 proc.), a kolejne miejsce zajmują tablety Samsunga (22 proc.).

W ramach badania agencja Vuclip zebrała ponad 20 tys. ankiet i choć ich wyniki raczej trudno przenosić na całą populację USA, można założyć, że po świętach przybędzie całkiem sporo urządzeń. Za mało, by światowa sprzedaż tabletów przekroczyła sprzedaż laptopów (ostrożne szacunki mówią o roku 2016), ale kierunek jest jasny - przyszłość należy do urządzeń mobilnych. I zaczyna się już dziś.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy