Reklama

Samsung zmniejsza zamówienia na komponenty do 10-calowych tabletów?

Topowe smartfony niemal wszystkich liczących się producentów rosną z roku na rok, by zaspokoić potrzeby konsumentów. Na rynku tabletów sytuacja jest odwrotna – to najmniejsze urządzenia zdobywają największą popularność.

DigiTimes - który powołuje się na swoje źródła wśród tajwańskich dostawców podzespołów - informuje, że Samsung znacznie zredukował zamówienia na komponenty potrzebne do wyprodukowania tabletów z ekranami o przekątnej 10,1 cala. Powód? Urządzenia o tych wymiarach sprzedają się znacznie gorzej, niż oczekiwano.

Z raportu przygotowanego przez DigiTimes wynika, że w pierwszej połowie 2013 roku Koreańczycy sprzedali 17 mln tabletów, przy czym aż 70 proc. z nich to modele 7-calowe. Nie oznacza to bynajmniej, że pozostałe 30 proc. to warianty 10-calowe, bo Samsung ma przecież w swojej ofercie również m.in. tablety 8-calowe.

Reklama

Sprzedaży nie poprawiły nawet znaczące obniżki cen. Dość wspomnieć, że w Ameryce Północnej od jakiegoś czasu Galaxy Tab 2 10.1 oferowany jest za 319 dol. (ok. 1020 zł), Galaxy Tab 3 10.1 za 379 dol. (ok. 1215 zł), a Galaxy Note 10.1 za 449 dol. (ok. 1440 zł). Urządzenia te kosztują więc dużo mniej niż konkurencyjne iPady (499 dol. za czwartą generację), ale i tak nie przekłada się to na zadowalające wyniki sprzedaży.

Konsumenci nie lubią 10-calowych tabletów - a przynajmniej 10-calowych tabletów z Androidem. Trudno się temu dziwić, bo 7-calowce zapewniają coś, czego ich więksi bracia zapewnić nie mogą - mobilność. Mały tablet bez najmniejszych problemów mieści się chociażby w wewnętrznej kieszeni marynarki, podczas gdy duży wymaga zabrania ze sobą np. torby. Nie bez znaczenia jest także fakt, że z reguły krótsza przekątna ekranu idzie w parze ze znacznie niższą ceną.

Ciekawe, czy południowokoreański gigant zdecyduje się na wprowadzenie do sprzedaży następców Galaxy Note’a 10.1 oraz Nexusa 10. Wprawdzie pierwsze plotki na ich temat pojawiły się w ubiegłym miesiącu, jednak ostatnio sprawa przycichła, co przed zbliżającymi się targami IFA 2013 jest nieco dziwne. Czyżby Samsung zamierzał całkowicie zrezygnować z dużych tabletów?

Miron Nurski 

komorkomania.pl

Komórkomania.pl
Dowiedz się więcej na temat: tablet | samsung | Android | Samsung Galaxy Tab

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy