Tablety popularniejsze niż przewidywano

Tablety podbijają rynek. Ich rosnąca popularność jest na tyle widoczna, że konsumenci coraz częściej rezygnują z zakupu komputerów osobistych, na rzecz mniejszych, mobilnych braci. Ostatnie prognozy IDC sugerują, że na tym nie koniec.

Według wcześniejszych prognoz firmy IDC (International Data Corporation), do końca tego roku na światowy rynek miało trafić łącznie 117,1 mln tabletów. Przypuszczenia nie sprawdziły się, a w ręce klientów trafi aż o 5 mln urządzeń więcej (122,3 mln). Dalsze prognozy przewidują, że w ciągu najbliższych 4 lat sprzedaż wzrośnie ponad dwukrotnie, osiągając pułap 282,7 mln egzemplarzy.

Ewolucja tabletów ma jednak pójść w zupełnie innym kierunku, niż rynek smartfonów. - Tablety nie przestają urzekać klientów i kierują się w stronę mniejszych, bardziej mobilnych rozmiarów ekranu w jeszcze niższych cenach. Oczekujemy jeszcze większego popytu na nie w czwartym kwartale i później - przewiduje Tom Mainelli, dyrektor ds. badan firmy IDC.

Reklama

W połowie roku Yankee Group zapowiadała, że do 2015 roku komputery osobiste zostaną zdetronizowane przez tablety. Rosnącą popularność tabletów potwierdza firma badawcza DisplaySearch, która na przełomie września i października po raz pierwszy odnotowała wyższą produkcję paneli do tabletów (18,7mln), niż do laptopów (16,9mln). Sławomir Stanik, Country Manager firmy ASUS Polska przedstawił natomiast sytuację na rodzimym rynku: "Sprzedaż tabletów stale rośnie i to w bardzo szybkim tempie. Szacujemy, że w 2013 roku ASUS sprzeda ich o 50 proc. więcej niż w 2012, czyli ok. 700-800 tys. sztuk. Doskonałym przykładem jest Nexus 7, którego sprzedaż od dnia polskiej premiery do końca roku wyniesie ok. 40 tys. sztuk".

Globalny rynek tabletów jest zdominowany przez Androida i iOS-a. Według badań IDC, system Google’a zakończy ten rok z udziałami na poziomie 42,7% plasując się na drugiej pozycji, zaraz za liderem (iOS) z wynikiem 53,8%. W ciągu kolejnych 4 lat oba te systemy mają jednak stracić po kilka punktów procentowych na rzecz Windowsa. Jego udziały na rynku tabletów mają wzrosnąć z obecnych 2,9%, do ponad 10,3%. W rosnącej popularności systemu Microsoftu szansę dla swojej firmy widzi Country Manager w ASUS Polska.

- W przyszłym roku na rynku pojawi się wiele urządzeń z Windows 8. Według naszej prognozy sprzedaż tabletów ASUSa z najnowszym systemem Microsoft osiągnie pułap 15-20 proc. w 2013 roku. Popyt na takie urządzenia mobilne powoduje obniżenie przez największych producentów cen produktów, które stają się coraz bardziej atrakcyjne dla użytkowników - komentuje Sławomir Stanik.

Tomasz Hamryszak
komorkomania.pl


Komórkomania.pl
Dowiedz się więcej na temat: iPad | Android | iOS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy