HondaJet - supernowoczesny odrzutowiec wchodzi w fazę produkcyjną

Pierwszy odrzutowiec Honda Aircraft Company - HA-420 HondaJet - wkracza na linię produkcyjną. Oznacza to, że już wkrótce w niebo wzbiją się supernowoczesne i bardzo lekkie biznesowe samoloty.

HA-420 HondaJet prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Fot. Honda Aircraft Company
HA-420 HondaJet prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Fot. Honda Aircraft Companymateriały prasowe

HondaJet - komercyjny odrzutowiec Hondy

HondaJet to lekki, szybki, ekskluzywny i nowoczesny samolot odrzutowy przedsiębiorstwa Honda Aircraft Company. Pierwsze egzemplarze już wkrótce trafią w ręce nabywców. Fot. Honda Aircraft Company

materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe

HondaJet jest pierwszym komercyjnym samolotem japońskiego przedsiębiorstwa. Charakteryzuje się lekkim kompozytowym kadłubem i skrzydłami wzmacnianymi aluminium. Nie bez znaczenia pozostają również umieszczone na nich dwa silniki turbowentylatorowe GE Honda HF120. Wszystko to zapewnia maszynie większą wydajność i mniejsze zużycie paliwa. - Linia montażowa jest już na swoim miejscu, a główne elementy konstrukcyjne - w tym kadłub i skrzydła - gotowe, więc możemy zacząć produkcję pierwszych egzemplarzy dla naszych klientów - powiedział prezes Honda Aircraft, Michimasa Fujino.

Długość HondaJet to 12,71 m., a rozpiętość skrzydeł - 12,15 m. Wspomniane jednostki napędowe zapewnią prędkość maksymalną rzędu 778 km/h. W pełni zatankowany pokona dystans 2,590 km. Konstrukcja odrzutowca ma ograniczyć poziom hałasu wewnątrz kabiny. Piloci będą mieli do dyspozycji trzy 14-calowe wyświetlacze z systemem Garmin G3000 najnowszej generacji.

Biznesowy odrzutowiec HondaJet przeszedł pomyślnie wszystkie niezbędne testy, w tym zderzeniowy, obciążenia, wytrzymałości przedniej szyby (pod kątem kolizji z ptactwem), oblodzenia w tunelu aerodynamicznym, oświetlenia nocnego oraz lotu w ekstremalnych warunkach atmosferycznych.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas