Chińczycy wzięli się za słynne londyńskie czarne taksówki
W tak zatłoczonych miastach jak Londyn, każdy skrawek miejsca jest na wagę złota, więc i producenci taksówek robią wszystko, co w ich mocy, żeby maksymalnie wykorzystać dostępną w samochodzie przestrzeń użytkową - nowy pomysł zakłada "inteligentne elastyczne wnętrze".

Czarne angielskie taksówki wcale nie są... angielskie?
Od 2018 roku wszystkie nowe modele czarnych taksówek jeżdżące po angielskich ulicach to pojazdy hybrydowe, łączące akumulator elektryczny z benzynowym przedłużaczem zasięgu, dzięki czemu kierowcy podczas zmiany nie muszą tracić cennego czasu na postoje.
Teraz ich producent - London Electric Vehicle Company (LEVC), który twierdzi, że jego model TX stanowi ponad 40 proc. oficjalnych czarnych taksówek w Wielkiej Brytanii, a ponad 6 tys. z nich jeździ w samym Londynie - ma kolejny pomysł, a mianowicie pojazdy typowo elektryczne, które mają być wygodniejsze dla pasażerów, inteligentniejsze i bardziej ekologiczne.
Po dwóch i pół roku prac w centrach badawczo-rozwojowych w Chinach, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Niemczech jest gotowy do wprowadzenia nowego modelu o "niespotykanej elastyczności", tj. umożliwiającego maksymalizację przestrzeni wewnętrznej poprzez wiele konfiguracji siedzeń i przewożonych ładunków.
Te dwie technologie wzajemnie się uzupełniają. W każdej chwili możemy wyprodukować nowe modele
Chińczycy biorą się za angielskie czarne taksówki. Idą zmiany
Ale jeśli wydaje się wam, że to angielska myśl techniczna, to nic z tego - chińskie centra badawczo-rozwojowe pojawiają się tu nie bez przyczyny, bo LEVC zostało w 2013 roku wykupione przez chiński koncern motoryzacyjny Geely.
London Electric Vehicle Company przekonuje jednak, że była to dobra decyzja, bo zapewniła firmie dostęp do wielu cennych zasobów, w tym technologii Volvo, która pomaga w ekspansji na rynek brytyjski i światowy.
Alex Nan dodaje też, że kultowe czarne taksówki produkcji jego firmy idealnie wpasowują się w uruchomiony w Wielkiej Brytanii w 2022 roku program wspierania elektrycznych taxi - Plug-in Tax Grant oferuje zniżkę do 40 tys. złotych, w zależności od zasięgu, emisji i konstrukcji pojazdu, na zakup takiego pojazdu.
Ma także nadzieję, że to dopiero początek działań Zjednoczonego Królestwa w tym zakresie, bo LEVC podzieliło się również planami swoich rozwiązań z zakresu e-mobilności. Strategia firmy zakłada dostarczenie szeregu pojazdów elektrycznych wykorzystujących nową platformę pojazdów elektrycznych o nazwie Space Oriented Architecture (SOA):
Myślę, że jeśli rząd brytyjski uzna zmiany klimatu za problem całej ludzkości i nie będzie chciał pozostać w tyle w erze inteligentnych pojazdów elektrycznych, to musi opracować ukierunkowaną politykę w tym zakresie