Nike przejmuje firmę tworzącą wirtualne buty i NFT

Czy globalne koncerny planują przenieść nasze realne życie do świata wirtualnego? Do zaprezentowanego niedawno przez Facebooka niezwykłego Metaverse? Tak! Wygląda na to, że te światy będą się przenikały, a my będziemy mogli zdecydować, w którym chcemy przebywać.

Nike kupiło RTFKT, by wejść do świata Metaverse
Nike kupiło RTFKT, by wejść do świata MetaverseRTFKTmateriały prasowe

Czym jest Metaverse? Mark Zuckerberg mówi, że jest to trwały, cyfrowy świat, który jest połączony z wieloma aspektami świata fizycznego, w którym obecnie funkcjonujemy i mamy kontakt z ludźmi, miejscami czy rzeczami.

Metaverse umożliwi wspólne doświadczenia, zarówno w świecie fizycznym, jak i cyfrowym. Będzie to coś, czego jeszcze nigdy nie było i nikt tego nie doświadczył w takiej formie. Metaverse pozwoli spotykać się w świecie cyfrowym z kim tylko zapragniemy za pomocą avatarów. Wspólnie będziemy mogli robić rzeczy, jakich często nie da się w świecie rzeczywistym.

Coraz więcej gigantów technologicznych zaczyna tworzyć podstawy do Metaverse. Okazuje się, że do gry o cyfrową przyszłość społeczeństwa chcą wejść również firmy odzieżowe jak Nike. Koncern przejął właśnie firmę RTFKT Studios. Na co dzień zajmuje się ona produkowaniem niewymienialnych tokenów NFT i cyfrowej sztuki tworzonej przez artystów.

Metaverse, czyli przenosimy się do świata wirtualnego

O co w tym chodzi? O rynek wart miliardy dolarów. Dotychczas Nike sprzedawało buty w świecie rzeczywistym. Docelowo ma to odbywać się również w świecie wirtualnym. Ceny odzieży nie tylko nie muszą być podobne do tych prawdziwych, ale często będą kilkukrotnie wyższe. Dla wielu młodych klientów to nie będzie problemem. W końcu ich avatary z Metaverse muszą się nosić w iście unikalny sposób.

Niedawno kupiona przez Nike firma RTFKT nie tylko stworzyła wirtualne buty, ale również nawiązała współpracę z japońskim artystą Takashim Murakamim. Przy jego udziale powstała linia gotowych, wyjątkowych avatarów, które każdy może wykorzystać jako swoją wizytówkę w Metaverse. Socjologowie uważają, że w niedalekiej przyszłości, młodzi częściej będą przebywali w świecie wirtualnym, dlatego koncerny chcą przygotować dla nich wirtualne produkty, które będą mogli nabywać jak teraz te tradycyjne.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas