Nowy rozkład jazdy PKP. Więcej połączeń zagranicznych, w kraju pojedziemy dalej

10 grudnia wejdzie w życie nowy rozkład jazdy PKP Intercity. Będzie więcej połączeń międzynarodowych, a krajowe zostaną wydłużone. Wrócą także regularne połączenia z Zakopanem, i zwiększy się liczba składów InterCity.

Od 10 grudnia będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy PKP Intercity
Od 10 grudnia będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy PKP IntercityMarek BazakEast News

Dziennie PKP Intercity ma uruchamiać około 417 pociągów, a w wakacje ich liczba ma zwiększyć się do 454. Jak poinformował przewoźnik w komunikacie, to odpowiednio 27 i 24 pociągi więcej, niż obecnie. Wzrośnie także liczba połączeń międzynarodowych, m.in. do Berlina, Wiednia czy Monachium.

Rozkład jazdy PKP 2024 - większa liczba połączeń międzynarodowych

W nowym rozkładzie jazdy PKP utrzymana zostanie dotychczasowa liczba połączeń do i z Poznania, Trójmiasta, Szczecina, Olsztyna, Bydgoszczy, Kielc oraz Lublina. Zwiększona zostanie liczba połączeń do i z Warszawy, Krakowa, Białegostoku, Opola, Łodzi, Wrocławia i Rzeszowa. Z tych miast wzrośnie nie tylko liczba połączeń krajowych, ale i międzynarodowych.

Dzienny pociąg IC Odra pojedzie z Krakowa do Berlina, zatrzymując się m.in. w Katowicach, Opolu, Wrocławiu i Zielonej Górze.

Z Wrocławia i Krakowa będziemy mogli zaplanować dodatkową podróż do Wiednia. Część wagonów wyjedzie ze stolicy Dolnego Śląska, druga Małopolski. Na trasie (w Bohuminie) połączą się i skład pojedzie dalej do Austrii.

Z kolei nocnym pociągiem IC Chopin będziemy mogli się wybrać z Warszawy do miasta Mozarta, czyli Salzburga. Wcześniej jednak zatrzyma się w Krakowie, Ostrawie i Wiedniu, a po przekroczeniu granicy austriacko-niemieckiej zakończy swój bieg w Monachium.

W kraju pojedziemy częściej i dalej

Od 10 grudnia zmienią się także połączenia krajowe. Nie tylko wzrośnie ich liczba, ale także wydłużone zostaną trasy.

Z nowości można wymienić:

  • TLK Szczeliniec z Krakowa do Jeleniej Góry z postojami m.in. w Katowicach, Nysie i Kłodzku.
  • IC Heweliusz i TLK Rozewie, które pojadą z Trójmiasta przez Bydgoszcz do południowej części Dolnego Śląska.
  • IC Esperanto, którym pojedziemy z Warszawy do Białegostoku i wrócimy do stolicy, ale tylko w niedzielę
  • IC Łukasiewicz, który dowiedzie podróżnych między Przemyślem a Krakowem. Podobnie jak IC Esperanto, skład będzie kursował wyłącznie w niedziele.

Zmieniona zostanie trasa pociągu relacji Rzeszów - Szczecin IC Górski. Ten pojedzie od grudnia ze Świnoujścia do Hrubieszowa. Widać więc, że od północy zostanie wydłużona trasa, natomiast skróci się na południowym wschodzie Polski.

Część połączeń zostanie wydłużona:

  • EIP 1602/6102 Z Warszawy dojedziemy nie tylko do Wrocławia, ale także do Jeleniej Góry i Wałbrzycha;
  • IC Fredro z Wrocławia do Warszawy minie stolicę Polski i zakończy bieg w Białymstoku;
  • IC Morcinek Lublin - Katowice dojedzie do Gliwic;
  • IC Skaryna z Teresopola do Warszawy zostanie wydłużony do Łodzi;
  • IC Rejewski z Bydgoszczy do Warszawy pojedzie dalej do Lublina.

PKP obiecuje przyjemniejszą podróż. W nowym rozkładzie jazdy zmniejszyć ma się o 3 liczba połączeń kat. TLK, a kat. IC wzrośnie o 29 połączeń.

Wracają połączenia do Zakopanego

Dotychczas ze względu na prace modernizacyjne połączenie z zimową stolicą Polski było realizowane jedynie w wakacje i ferie. Od 22 grudnia wrócą stałe połączenia. 5 całorocznych będzie rozpoczynało swój bieg w Trójmieście i Warszawie (wszystkie przejeżdżają przez Kraków) a 2 sezonowe pojadą ze Szczecina przez Poznań i Katowice oraz Bydgoszczy.

Artysta z Kambodży zbudował King Konga ze starych oponAFP
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas