Nike Mag - ikona popkultury trafi do sprzedaży w 2016 roku
Prawie 30 lat temu, firma Nike została zaproszona do współpracy przy filmie, którego akcja miała rozgrywać się w 2015 roku. Wyzwanie polegało na wyobrażeniu sobie i zaprojektowaniu butów odpowiednich dla tych "zaawansowanych technologicznie" czasów.
Zadanie zostało przekazane zespołowi projektowemu (The Innovation Team), który dość często staje przed wyzwaniem wymyślania technologii przyszłości - choć najczęściej jego "kryształową kulą" są informacje przekazywane przez sportowców Nike.
Rezultatem tej współpracy były buty Nike Mag z unikalnym system "samowiązania", które dzięki niezwykłemu designowi stały się jedną z kluczowych ikon popkultury.
- Zaczęliśmy wtedy prace nad czymś, co miało być jedynie fikcją, ale po latach stało się faktem - stworzyliśmy nową technologię, z której korzystać będą mogli wszyscy sportowcy - powiedział Mark Parker, Chief Executive Officer firmy Nike..
Wczoraj, Nike dostarczyło najnowszy model butów Nike Mag do Michael’a J. Foxa, ich pierwszego i najbardziej znanego użytkownika.
Zastosowane w tym modelu innowacje są krokiem naprzód wobec "samosznurujących" się Mag - łącząc ideę filmowego buta z współczesną technologią cyfrową. Rezultatem jest system, który wyczuwa ruchy użytkownika i w czasie rzeczywistym zmienia poziom dopasowania buta do stopy oraz jego stabilizację. Zaprezentowany model jest jednak dopiero pierwszym z planowanych.
Nike pracuje nad wdrożeniem tej technologii w butach sportowych dla wielu dyscyplin, aby korzystający z nich sportowcy mogli osiągnąć wyniki, które wcześnie były poza ich zasięgiem.
- Wymyślając przyszłość, w końcu ją stworzyliśmy. Model buta, który prezentujemy - zmieniający w czasie rzeczywistym swoje dopasowanie, w zależności od potrzeb użytkownika - to kwestia bardzo bliskiej przyszłości - dodał Mark Parker.
DOSTĘPNOŚĆ:
2015 Nike Mag są edycją limitowaną. Będą dostępne jedynie poprzez aukcję, z której cały zysk przekazany zostanie fundacji Michael J. Fox Foundation for Parkinson’s Research. Dokładne informacje dotyczące aukcji umieszczone zostaną na stronie www.news.nike.com oraz na Twitterze na początku 2016 roku.