Siemens Mobility usprawni chińskie metro

Firma Siemens Mobility podpisała kontrakt na opracowanie w pełni zautomatyzowanego systemu sterowania pociągiem (CBTC) dla dwóch kluczowych linii metra we wschodnich Chinach: Suzhou 5 i Nanjing 7. To dwa największe miasta w regionie, w których łącznie mieszka ponad 12 milionów mieszkańców. Szybko postępująca urbanizacja w obu tych miastach wymaga szybkiego i inteligentnego planowania systemów transportu, które pozwolą zmniejszyć natężenie ruchu i zapewnić pasażerom bardziej niezawodne i wydajne dojazdy. Początek działań dla obu linii jest planowany na 2021 r.

Siemens pracuje nad poprawą chińskiego metra
Siemens pracuje nad poprawą chińskiego metramateriały prasowe

Linia Suzhou 5 o długości 44,1 km rozciąga się na 34 stacje łącząc wschodnią część miasta z zachodnią. Linia ta połączy ze sobą kluczowe obszary przemysłowe, a także starego miasto, oraz dzielnicę Gusu. Linia jest ważnym elementem miejskiego planu zagospodarowania, jej zadaniem jest zmniejszenie zatłoczenia i połączenie nowych obszarów miejskich z zabytkowymi.

Obsługując ponad cztery miliony przejazdy dziennie, metro Nanjing jest czwartą co do wielkości siecią metra w Chinach. Linia 7 metra Nanjing rozciąga się na około 35 km i obejmuje 27 stacji biegnąc równolegle do rzeki Jangcy w kierunku południowo-zachodnim przez dzielnice Qixia, Gulou, Jianye i Yuhuatai. Projekt pozwoli skutecznie zmniejszyć natężenie ruchu w centrum miasta, a w rezultacie uchronić krajobraz starożytnego miasta i promować zrównoważony rozwój w mieście Nanjing.

Siemens Mobility wyposażyła już 26 linii w zaawansowane systemy CBTC w 17 miastach, w ponad 13 krajach, osiągając przebieg ponad 1800 kilometrów. Przez ponad 30 lat, systemy sterowania pociągiem CBTC od Siemens Mobility gwarantują sprawne i skuteczne działanie pojazdów oraz zwiększają przepustowość linii.


INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas