Czekolada pomaga sprzedawać książki

Belgia słynie z produkcji czekolady, a więc nie można się za bardzo dziwić temu, że to właśnie tamtejsi naukowcy z Uniwersytetu Hasselt wzięli ostatnio ją na celownik. A postanowili oni sprawdzić jak zapach czekolady wpływa na sprzedaż książek.

Belgia słynie z produkcji czekolady, a więc nie można się za bardzo dziwić temu, że to właśnie tamtejsi naukowcy z Uniwersytetu Hasselt wzięli ostatnio ją na celownik. A postanowili oni sprawdzić jak zapach czekolady wpływa na sprzedaż książek.

Belgia słynie z produkcji czekolady, a więc nie można się za bardzo dziwić temu, że to właśnie tamtejsi naukowcy z Uniwersytetu Hasselt wzięli ostatnio ją na celownik. A postanowili oni sprawdzić jak zapach czekolady wpływa na sprzedaż książek.

Trwające 10 dni badania polegały na tym, że przez połowę czasu otwarcia jednej z księgarni naukowcy rozpylali tam zapach czekolady i analizowali jak zmieniać się będzie zachowanie co piątego klienta tych przybytków - łącznie 201 osób. I okazało się, że klienci wyczuwający zapach czekolady mają dwukrotnie większą szansę na spojrzenie na więcej niż jedną książkę niż ci, którzy czekolady nie czują.

Reklama

Ale to nie wszystko, bo okazało się, że zapach czekolady wpłynął pozytywnie na ogólną sprzedaż książek - przy czym romansów i książek kucharskich sprzedano w oparach tego przysmaku aż o 40% więcej.

Jeśli więc wejdziecie do księgarni i poczujecie nagle zapach czekolady - wiedzcie, że coś się dzieje.

Źródło:

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy