Elektryczny "Maluch" z Polski

Mielecka Agencja Rozwoju Regionalnego we współpracy z kilkoma firmami zbudowała pięknie prezentujący się elektryczny samochód. Czy mielecki, ekologiczny samochód doczeka się seryjnej produkcji?

Mielecka Agencja Rozwoju Regionalnego we współpracy z kilkoma firmami zbudowała pięknie prezentujący się elektryczny samochód. Czy mielecki, ekologiczny samochód doczeka się seryjnej produkcji?

Niestety, tego nie wiadomo. Konsorcjum Geen Cars pozyskało ponad 19 mln złotych z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, a MARR S.A. wykonało projekt samochodu o napędzie elektrycznym, który jest w stanie rozpędzić się do prędkości 110 km/h i przejechać na jednym ładowaniu baterii (pełny cykl ładowania trwa 6 godzin) do 150 km.

Projektowanie i budowa prototypu trwała w sumie 3 lata (budowa prototypu 18 miesięcy). Aby samochód mógł się swobodnie i bez przeszkód poruszać po terenie całego kraju, Green Cars wybudowało 200 terminali ładowania baterii.

Niestety, konsorcjum potrzebuje jeszcze kilkudziesięciu milionów euro, aby dopracować prototyp do seryjnej produkcji.

Oto dane techniczne pojazdu:

Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,5 s

Maksymalna prędkość: 110 km/h

Maksymalny zasięg: 150 km (przy średniej prędkości: 50 km/h i temp. otoczenia: 10° C)

Maksymalne nachylenie: 30%

Zużycie energii: 130 Wh/km

Koszt ładowania: ok. 4 zł/100km (w zależności od taryfy energetycznej)

Zasilanie:

Typ baterii: Li-polimer

Napięcie: 129.6 V

Pojemność: 159 Ah

Energia: 21 kWh

Ładowanie:

Napięcie zasilania: 230-400 V AC

Napięcie ładowania: 2x 150 V DC

Czas ładowania: do 6 h

Podwozie/nadwozie:

4-osobowa wersja pasażerska

lub 2-osobowa wersja towarowa

Wymiary i wyposażenie:

Wymiary (dł. szer. wys.): 3890 x 1770 x 1550 mm

Pojemność bagażnika: 310 l

Ładowność: 550 kg

Waga: 1300 kg (800 kg bez baterii)

Układ kierowniczy: Wspomaganie elektryczne

Lusterka wsteczne: Kamery i monitory LCD

Komputer pokładowy: Diagnostyka i monitorowanie zdalne

Napęd:

Napęd elektryczny: dwusilnikowy na przednie koła

Typ silnika: 2 silniki synchroniczne PMSM

Napięcie i prąd: 105 V DC, 160 A

Moc 1 silnika: 15 kW przy 3400 obr/min

Moc maksymalna: 25 kW

Maks. Obroty: 7000 obr/min

Sterowanie:

Sterowanie: elektroniczna zmiana biegów

Opony i felgi: 195/55 R16

Kontrola prędkości: Elektroniczna

Tryby jazdy: Ekonomiczny, Miejski, Sportowy

No i jak Wam się podoba elektryczny "Maluch" z Mielca?

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas