Geneza logotypu BMW

Nie ma chyba drugiej takiej firmy jak BMW, którego logo budzi aż tyle mitów. Jeden z najczęściej powtarzanych dotyczy historii logotypu, który rzekomo miał powstać z inspiracji obracającym się śmigłem samolotu. Prawda jest jednak zupełnie inna.

Nie ma chyba drugiej takiej firmy jak BMW, którego logo budzi aż tyle mitów. Jeden z najczęściej powtarzanych dotyczy historii logotypu, który rzekomo miał powstać z inspiracji obracającym się śmigłem samolotu. Prawda jest jednak zupełnie inna.

Nie ma chyba drugiej takiej firmy jak BMW, którego logo budzi aż tyle mitów. Jeden z najczęściej powtarzanych dotyczy historii logotypu, który rzekomo miał powstać z inspiracji obracającym się śmigłem samolotu. Prawda jest jednak zupełnie inna.

By obalić wszystkie mity i kontrowersje BMW opublikowało film, dzięki któremu poznamy prawdziwą genezę stworzenia znaku firmowego. Historia marki związana jest z produkcją silników lotniczych i to właśnie pod wpływem reklam z tamtego okresu uznano, że logo przedstawia obracające się śmigło lotnicze.

Reklama

Historycy zajmujący się badaniem przeszłości bawarskiego producenta odnaleźli w archiwach firmy dokumenty świadczące o tym, że logotyp przedstawia coś zupełnie innego. Charakterystyczna biało-niebieska szachownica w rzeczywistości nawiązuje do barw i flagi Bawarii. Natomiast kształt i czarny pierścień zostały zainspirowane przez znakiem firmy Rapp, z której wywodzi się BMW.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy