RegioJet wjeżdża do Polski. Czy jest taniej niż w PKP?
RegioJet to czeski przewoźnik, który na dniach planuje rzucić rękawicę PKP Intercity na trasie Warszawa - Kraków. Firma uruchomiła sprzedaż biletów na pierwsze połączenie w Polsce, które zostanie uruchomione w przyszłym tygodniu. Początkowo będą to pilotażowe pociągi. Ceny biletów są jednak bardzo atrakcyjne.

RegioJet to czeska firma, która długa starała się o wejście na polski rynek kolejowy. Po latach udało się tego dokonać i pierwsze połączenia w Polsce przewoźnik zacznie obsługiwać za kilka dni. Bilety można już zamawiać i ich ceny są atrakcyjne.
RegioJet uruchamia sprzedaż biletów na połączenie Warszawa - Kraków
Czeski przewoźnik w pierwszej kolejności wypuści własne pociągi na trasę Warszawa - Kraków. Po niej z czasem będą kursowały także składy osobowe konkurenta, którym jest Leo Express. RegioJet uruchomił sprzedaż biletów. Jak prezentują się ceny na tle cennika PKP Intercity?
Bilety na połączenie Kraków - Warszawa RegioJet oferuje już w cenach zaczynających się od 49 złotych. Kwota jest więc bardzo atrakcyjna. Dla porównania najtańsze bilety PKP Intercity na tej trasie można nabyć za 68 złotych (składy Intercity). W przypadku podróży pociągiem Pendolino trzeba liczyć się z wydatkiem od 169 złotych. Co prawda czasem można je "upolować" również za 49 złotych, ale nie jest to proste.
Bilet RegioJet za 49 złotych pozwoli na przejechanie z Warszawy do Krakowa (lub z powrotem) w najniższej klasie Low Cost. Standard jest jednak tylko ciut droższa, bo kosztuje 59 złotych. Natomiast za bilet w klasie Relax trzeba zapłacić 69 złotych.
Warto dodać, że do grudnia bilety na pociągi RegioJet będą dostępne tylko poprzez stronę internetową przewoźnika i jego aplikację mobilną. Później będzie można je nabyć także w kasach w Warszawie, Krakowie i Poznaniu.
Pierwsze pociągi RegioJet w rozkładzie od 18 września
RegioJet uruchamia połączenie na trasie Warszawa - Kraków 18 września (czwartek). Początkowo pociągi będą jeździły w trybie ad-hoc i to oznacza nieco wydłużony czas podróży. Składy mają pokonywać odcinek w 3 godziny i 5 minut. Kiedy będzie tak szybko, jak w przypadku podróży Pendolino, które pokonują trasę około pół godziny szybciej?
Czeski przewoźnik wyjaśnia, że jego pociągi pod względem czasu podróży zrównają się ze składami EIP PKP Intercity od 14 grudnia, kiedy to w życie wejdzie nowy rozkład jazdy 2025/2026.
RegioJet zdaje sobie sprawę, że jego oferta na start jest skromna i ponadto podróżni nie mogą liczyć na tak szybki przejazd, co pociągami Pendolino, ale firma traktuje ją w ramach testu.
Kiedy pociągi RegioJet wyjadą na inne trasy w Polsce?
Trasa Warszawa - Kraków jest testowym odcinkiem dla oferty RegioJet, ale już w grudniu czeski przewoźnik planuje zaoferować więcej połączeń w Polsce. Będą to pociągi relacji:
- Warszawa - Poznań
- Kraków - Warszawa - Gdynia
- Warszawa - Ostrawa - Praga
- Warszawa - Ostrawa - Wiedeń
Ponadto przewoźnik szuka pracowników i planuje dać pracę nawet 300 osobom, które kuszone są atrakcyjnymi zarobkami. Firma wierzy, że uda jej się zbudować w Polsce odpowiednią załogę do 1 kwietnia 2026 r.