Mazda buduje silnik spalinowy tak ekologiczny jak elektryczny

Przyszłość motoryzacji to napędy elektryczne, ale zanim staną się one tanie, praktyczne i powszechne, upłynie jeszcze sporo wody w Wiśle. Dlatego Mazda od jakiegoś czasu pracuje nad rewolucyjnym silnikiem spalinowym, który pozwoli uczynić motoryzację bardziej ekologiczną do czasu, zanim przesiądzie się ona na same elektryki...

Przyszłość motoryzacji to napędy elektryczne, ale zanim staną się one tanie, praktyczne i powszechne, upłynie jeszcze sporo wody w Wiśle. Dlatego Mazda od jakiegoś czasu pracuje nad rewolucyjnym silnikiem spalinowym, który pozwoli uczynić motoryzację bardziej ekologiczną do czasu, zanim przesiądzie się ona na same elektryki...

Przyszłość motoryzacji to napędy elektryczne, ale zanim staną się one tanie, praktyczne i powszechne, upłynie jeszcze sporo wody w Wiśle. Dlatego Mazda od jakiegoś czasu pracuje nad rewolucyjnym silnikiem spalinowym, który pozwoli uczynić motoryzację bardziej ekologiczną do czasu, zanim przesiądzie się ona na same elektryki.

Nie jest tajemnicą, że efektywność silników spalinowych średnio wynosi ok. 30 procent. Japoński koncern chce spróbować podnieść tę poprzeczkę do aż 56 procent.

Technologia SkyActiv-X/3 ma pozwolić stworzyć silniki równie ekologiczne, co elektryczne. Oczywiście chodzi tutaj o spalanie paliw kopalnych do produkcji energii elektrycznej, z pomocą której ładuje się elektryki.

Reklama

Kluczowym elementem nowej generacji silników pozostaje system SCCI (Spark Controlled Compression Ignition). Jego działanie doskonale pokazuje powyższy film.

Mitsuo Hitomi, dyrektor zarządzający w koncernie Mazda, uważa, że jego inżynierowie są na najlepszej drodze do stworzenia napędu spalinowego, który pozwoli obniżyć o aż 25 procent emisję CO2 do atmosfery.

Chociaż Hitomi nie zdradził daty wprowadzenia takiego silnika do produkcji seryjnej, to jednak specjaliści oceniają, że zobaczymy go w pojazdach Mazdy za 2 lata.

Źródło: GeekWeek.pl/ / Fot. Mazda

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy