Oto kolejne prototypy kapsuł Hyperloop

Ostatnimi czasy coraz częściej poruszamy temat Hyperloop, czyli futurystycznej kolei przyszłości, które nie do poznania odmieni nasze podróżowanie po krajach, a nawet kontynentach. Dzieje się tak dlatego, że projekt ten wzbudza coraz więcej emocji i żywiołowo...

Ostatnimi czasy coraz częściej poruszamy temat Hyperloop, czyli futurystycznej kolei przyszłości, które nie do poznania odmieni nasze podróżowanie po krajach, a nawet kontynentach. Dzieje się tak dlatego, że projekt ten wzbudza coraz więcej emocji i żywiołowo zainteresowanych jest nim już sporo prywatnych firm, jak i władz miast czy nawet krajów.

Do tej pory jednak cała technologia Hyperloop była tylko na papierze, ale powoli się to zmienia. Najlepszym tego przykładem jest konkurs ogłoszony przez szefa SpaceX, Tesla Motors i pomysłodawcę całego projektu, Elona Muska.

W projektowaniu i budowie kapsuł Hyperloop wzięło w konkursie udział ponad 100 zespołów inżynierów z całego świata. Oczywiście, nie zabrakło też Polaków z zespołu Hyper Poland z Politechniki Warszawskiej i Politechniki Wrocławskiej, którzy w zeszłym roku dostali się do drugiej fazy konkursu. Niestety, ich projekt nie został przetestowany w USA.

Wizja kolei przyszłości wypełniającej lukę pomiędzy samolotami a pociągami, właśnie realizuje się w siedzibie SpaceX w Hawthorne w Los Angeles, gdzie przyjechało zaprezentować swoje kapsuły 27 konkursowych drużyn. Technologie przygotowane przez inżynierów były tak fascynujące, że udało się zaprezentować tylko 3 owoce pracy specjalistów. A szkoda, bo było by co podziwiać.

Pojazdy wzięły udział w wyścigu, w którym chodziło o uzyskanie jak największej prędkości. Dzieła uczestników były też oceniane pod względem designu, bezpieczeństwa i praktyczności. Za prędkość najwięcej punktów uzyskała niemiecka drużyna WARR Hyperloop. Ich pojazd pędził z prędkością maksymalną na poziomie 94 km/h.

Ale to Holendrzy z Delft Hyperloop otrzymali największą liczbę punktów za całokształt, sumując punkty za design, bezpieczeństwo i prędkość. To ich kapsuła jest obecnie najbardziej podziwianą przez Elona Muska.

Przy okazji testów pojazdów w Kalifornii warto dodać, że póki co kapsuły poruszają się z niewielką prędkością, gdyż są one dużo mniejsze niż powinny być finalnie, a eksperymentalny tunel ma zaledwie 1,25 kilometra długości, więc nie mogą się one odpowiednio rozpędzić.

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas