Pierwsza hybryda Lamborghini

Czasy się zmieniają - tak można skwitować sytuację z targów Paris Motor Show 2014 gdzie Lamborghini zaprezentowało swoją pierwszą hybrydę - na razie tylko w ramach konceptu, ale liczy się sam fakt. Nazywa się ona Asterion LPI 910-4.

Czasy się zmieniają - tak można skwitować sytuację z targów Paris Motor Show 2014 gdzie Lamborghini zaprezentowało swoją pierwszą hybrydę - na razie tylko w ramach konceptu, ale liczy się sam fakt. Nazywa się ona Asterion LPI 910-4.

Czasy się zmieniają - tak można skwitować sytuację z targów Paris Motor Show 2014 gdzie Lamborghini zaprezentowało swoją pierwszą hybrydę - na razie tylko w ramach konceptu, ale liczy się sam fakt. Nazywa się ona Asterion LPI 910-4.

Auto to zostało wyposażone w 5.2-litrowy silnik V10, który wspierają trzy jednostki elektryczne dzięki czemu łączna moc jaką kierowca ma do dyspozycji to 910 koni mechanicznych. Nie dziwi zatem, że do setki rozpędza się ono w 3 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 320 km/h.

W trybie całkowicie elektrycznym Asterion LPI 910-4 może przejechać do 50 kilometrów zanim rozładują się akumulatory (co i tak jest wynikiem lepszym niż wiele innych, mniej sportowych hybryd jak na przykład Ford Fusion czy Honda Accord), a na silnikach elektrycznych pojedziemy z maksymalną prędkością 125 kilometrów na godzinę.

Reklama

Nie wiadomo czy samochód ten trafi do seryjnej produkcji, ale prędzej czy późnej nawet Lambo będzie musiało podporządkować się panującym trendom.

Źródło:

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy