Pierwszy milion Qashqaia
Od momentu wprowadzenia przez Nissana Qashqaia w 2007 roku model ten spotkał się z życzliwym przyjęciem na wielu rynkach Europy i całego świata. W lutym sprzedaż produkowanego w Wielkiej Brytanii Japończyka przekroczyła magiczną barierę miliona sztuk.
Od momentu wprowadzenia przez Nissana Qashqaia w 2007 roku model ten spotkał się z życzliwym przyjęciem na wielu rynkach Europy i całego świata. W lutym sprzedaż produkowanego w Wielkiej Brytanii Japończyka przekroczyła magiczną barierę miliona sztuk.
Osobom decydującym się na kupno Nissana do gustu przypadła zwłaszcza jego konstrukcja łącząca w sobie cechy SUV-a i samochodu kompaktowego. Nowatorskie jak na tamte czasy rozwiązanie oferowało znacznie wyższy komfort i wyposażenie niż samochody stricte terenowe, czy SUV-y, a przy tym było sporo tańsze. Na sukces wpłynęły także bardzo dobre właściwości trakcyjne i wysoka niezawodność, którą potwierdzały kolejne raporty i liczne nagrody.
Reklamowany w Polsce jako miastoodporny rzeczywiście najlepiej czuje się w miejskiej dżungli, gdzie bez problemu pokonuje wysokie krawężniki, a także dzięki dużej zwrotności i kompaktowym wymiarom bez problemów radzi sobie z parkowaniem na ciasnych parkingach.
Milionowa sprzedaż to rekordowy wynik w swojej klasie, osiągnięty w tak krótkim czasie. Produkowany w brytyjskich zakładach Nissana w Sunderland największym powodzeniem cieszy się niezmiennie w Europie gdzie sprzedano 759,370 egzemplarzy co stanowi ponad 3/4 całej produkcji. Z tej liczby 111 tys. sztuk trafiło do klientów z Wielkiej Brytanii, 103 tys. do Włoch, a 89 tys. do Rosji.
Na dalszych miejscach znalazły się kraje azjatyckie, w których sprzedano łącznie 203,984 egzemplarzy (łącznie z Australią i Oceanią). W Chinach Qashqaia oferowanego pod nazwą CCUV wybrało blisko 127 tys osób, natomiast w ojczyźnie Nissana sprzedawany jako Dualis spotkał się z zainteresowaniem 61 tys klientów. Niższe wyniki Qashqai osiągnął na Bliskim Wschodzie- 36,123 i w Ameryce Południowej, zaledwie 4,455.