Polscy studenci budują bolidy wyścigowe

Wyścigi Formuły 1 są jedną z najbardziej popularnych i budzących emocje dyscyplin sportowych, która przyciąga przed telewizory miliony ludzi z całego świata. Także i polscy studenci mogą zakosztować wrażeń, jakie towarzyszą zespołom, podczas przygotowania bolidu...

Wyścigi Formuły 1 są jedną z najbardziej popularnych i budzących emocje dyscyplin sportowych, która przyciąga przed telewizory miliony ludzi z całego świata. Także i polscy studenci mogą zakosztować wrażeń, jakie towarzyszą zespołom, podczas przygotowania bolidu do morderczego wyścigu w ramach międzynarodowego projektu Formuła Student.

Wrocławski zespół PWR Racing Team, działający przy Wydziale Mechanicznym Politechniki Wrocławskiej, składa się z 58 osób, które pracują w 7 grupach projektowych, reprezentujących 4 uczelniane wydziały: Aerodynamiki, Suspension, Monocoque & Frame oraz Powertrain. Muszą się oni zmierzyć ze wszystkimi etapami budowania takiej niezwykle skomplikowanej maszyny, począwszy od biznes planu, kosztorysu, projektu, konstrukcji, testów, a nawet kwestii marketingowych.

Polscy konstruktorzy mają już 8-letnie doświadczenie. Bezustannie udoskonalają swój niezwykły bolid do wyścigów na słynnych torach. Zawody Formuła Student to nie tylko konkurs dla inżynierów, ale i menadżerów dlatego PWR Racing Team chętnie współpracuje z innymi wrocławskimi uczelniami. Stworzyli świetną bazę do rozwoju, na której kolejni członkowie będą budować sukces.

Osiągnięcia młodych polskich konstruktorów zauważają i doceniają też światowe koncerny. Członkowie teamu pracują m.in. w zespole przygotowującym bolidy Ferrari na wyścigi Formuły 1.

Najnowszy projekt PWR Racing Team to bolid RT08. Jest to połączenie najlepszych rozwiązań ze wszystkich poprzednich aut. Obecnie udoskonalany i rozbudowywany jest pakiet aerodynamiczny, którego zastosowanie przełoży się na zwiększenie przyczepności bolidu w zakrętach. Monocoque będzie bardziej kompaktowy i lżejszy niż w poprzednich modelach.

W modelu RT08 pojawi się moduł PDM, który zastąpi konwencjonalne rozwiązanie zabezpieczeń prądowych w instalacji elektrycznej pojazdu. Cała wiązka elektryczna zostanie wykonana z ultralekkich przewodów oraz komunikacja między podzespołami zostanie oparta o magistralę danych CAN.

Studenci zapowiadają, że niebawem nastąpi premiera bolidu, który dysponuje silnikiem o pojemności 600 cc, ma moc 85 KM i waży 198 kilogramów, więc wszyscy będziemy mogli zobaczyć go w pełnej krasie.

Źródło: / Fot. PWR Racing Team

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas