Samolot zasilany wodorem
Pierwszego oblotu doczekał się bezzałogowy samolot zasilany ogniwami wodorowymi. Dzięki swoim osiągom wkrótce tego typu konstrukcje mogą znaleźć szerokie zastosowanie militarne i cywilne.
Pierwszego oblotu doczekał się bezzałogowy samolot zasilany ogniwami wodorowymi. Dzięki swoim osiągom wkrótce tego typu konstrukcje mogą znaleźć szerokie zastosowanie militarne i cywilne.
Maszyna w czasie próbnego lotu znajdowała się w powietrzu przez 4 godziny osiągając wysokość około 50 m. Jednak dzięki zastosowaniu nietypowego paliwa czas lotu może trwać nawet ponad tydzień. Maksymalny pułap jaki jest w stanie osiągnąć UAV to blisko 19.000 metrów.
Udoskonalenia wymaga jeszcze system łączności między ziemią, a maszyną. Jeśli prace zakończą się sukcesem promień działania samolotu może wynosić 600 km. Zdolność do długotrwałego pozostawania w powietrzu jest szczególnie cenna z militarnego punktu widzenia. Daje ona możliwość obserwowania danego terenu bez konieczności powrotu do bazy spowodowanego koniecznością uzupełniania paliwa.
Konstruktorzy zapowiadają także, że statek powietrzny może zostać wykorzystany do roli satelity działającego w atmosferze ziemskiej. Ogromną korzyścią takiego rozwiązania byłyby znikome koszty w porównaniu do obecnie stosowanej technologii.