SelectaDNA - nowy sposób na złodziei

Restauracje McDonalds w niektórych częściach świata testują właśnie bardzo oryginalny system, który ma pomóc w namierzeniu (a w efekcie w odstraszanie od przyszłych kradzieży) wszelkiej maści rabusiów napadających na te świątynie szybkiego żarcia. Złodzieje są sprayowani niewidzialnym gołym okiem płynem zawierającym specjalne, syntetyczne DNA.

Restauracje McDonalds w niektórych częściach świata testują właśnie bardzo oryginalny system, który ma pomóc w namierzeniu (a w efekcie w odstraszanie od przyszłych kradzieży) wszelkiej maści rabusiów napadających na te świątynie szybkiego żarcia. Złodzieje są sprayowani niewidzialnym gołym okiem płynem zawierającym specjalne, syntetyczne DNA.

Restauracje McDonalds w niektórych częściach świata testują właśnie bardzo oryginalny system, który ma pomóc w namierzeniu (a w efekcie w odstraszanie od przyszłych kradzieży) wszelkiej maści rabusiów napadających na te świątynie szybkiego żarcia. Złodzieje są sprayowani niewidzialnym gołym okiem płynem zawierającym specjalne, syntetyczne DNA.

Jeśli SelectaDNA sprawdzi się w testowych placówkach, zostanie on zamontowanych we wszystkich restauracjach sieci McDonalds w Australii.

Spray ten pozostaje na skórze rabusia przez 2 tygodnie, a na jego ubraniach aż do pół roku. Opracowany przez byłego brytyjskiego policjanta i chemika spray używany jest w niektórych przybytkach McDonalds w Wielkiej Brytanii i w Europie kontynentalnej.

Reklama

Każdy z lokali, gdzie zainstalowano system posiada inną mieszankę 60 chromosomów dającą w wyniku w pełni oryginalne, syntetyczne DNA. Spray jest nietoksyczny, niealergiczny i zupełnie bezpieczny pod każdym innym względem.

Oczywiście restauracje czy sklepy nie są jedynym możliwym celem, który może być chroniony przez SelectaDNA. Policja w Wielkiej Brytanii rozdawała niektórym mieszkańcom spraye, tak aby mogli zaznaczyć nimi wartościowe przedmioty w swoich domach, dzięki czemu łatwo by je można namierzyć. Są one używane także przez niektóre szkoły i firmy w podobnym celu.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama