Znamy ceny Semi i Roadstera od Tesli

Tesla ujawniła ceny kilku wersji swojej w pełni elektrycznej ciężarówki o nazwie Semi i superszybkiego Roadstera. Najtańsza wersja Semi ma kosztować 150 tysięcy dolarów i będzie oferowała zasięg na poziomie ok. 480 kilometrów. Model z zasięgiem 800 kilometrów będzie kosztował...

Tesla ujawniła ceny kilku wersji swojej w pełni elektrycznej ciężarówki o nazwie Semi i superszybkiego Roadstera. Najtańsza wersja Semi ma kosztować 150 tysięcy dolarów i będzie oferowała zasięg na poziomie ok. 480 kilometrów. Model z zasięgiem 800 kilometrów będzie kosztował...

Tesla ujawniła ceny kilku wersji swojej w pełni elektrycznej ciężarówki o nazwie Semi i superszybkiego Roadstera. Najtańsza wersja Semi ma kosztować 150 tysięcy dolarów i będzie oferowała zasięg na poziomie ok. 480 kilometrów. Model z zasięgiem 800 kilometrów będzie kosztował już 180 tysięcy dolarów (w tym ok. 50-70 tysięcy dolarów same akumulatory), a jego wersja premium ok. 200 tysięcy dolarów.

Tesla zapewnia, że ciężarówki będą nie tylko przyjazne środowisku naturalnemu, gdyż nie będą emitowały spalin, ale również przejechanie nią wyznaczonej trasy będzie tańsze, niż ciężarówką o napędzie konwencjonalnym. Tesla wylicza, że jedną milę Semi można pokonać już za 1,26 dolara (2 kWh na milę), tymczasem spalinową ok. 1,51 dolara.

Reklama

Aby zarezerwować sobie zakup zwykłej wersji ciężarówki Tesli, wpłacić trzeba najpierw depozyt wysokości 20 tysięcy dolarów.

Firma należąca do Elona Muska ujawniła też ceny nowego Roadstera, czyli superszybkiego pojazdu o sportowym charakterze. W wersji podstawowej będzie on kosztował 200 tysięcy dolarów, a za wersję limitowaną zapłacimy już 250 tysięcy dolarów.

Ciężarówka ma być dosłownie naszpikowana najnowocześniejszą elektroniką, która pozwoli jej nie tylko w pełni bezpiecznie pokonywać drogi z ładunkiem i kierowcą na pokładzie, ale również autonomicznie i połączoną w konwój. Musk powiedział, że jest tak dziecinnie prosta w prowadzeniu, iż sam mógłby nią bez problemu kierować, chociaż nie ma o tym żadnego pojęcia.

Tesla Semi ma być napędzana czterema silnikami, rozpędzać się do setki w 5 sekund (z 36-tonowym ładunkiem - 20 sekund) i osiągać ok. 120 km/h. Tesla gwarantuje długi okres bezproblemowej eksploatacji, ustalony na 1,6 miliona kilometrów.

Wnętrze zaprojektowano specjalnie z myślą o kierowcy. Jego fotel umieszczono nie po lewej stronie, ale na środku. Pod tym względem jej projektanci (w tym szczególnie Elon Musk) inspirowali się McLarenem F1 (). Pierwsze egzemplarze Semi mają pojawić się na drogach już w 2020 roku.

Jeśli chodzi o Roadstera, to będzie to diabelsko szybki samochód, który będzie oferował swoim właścicielom niezapomniane wrażenia z jazdy. Roadster ma przyspieszać do 100 km/h w czasie 1.9 sekundy, a do 160 km/h będzie to jedynie 4.2 sekundy. Prędkość maksymalna ma wynosić 402 km/h. W wyścigu na ¼ mili samochód ma być w stanie osiągnąć wynik poniżej 8,9 sekundy.

Auto ma posiadać świetne właściwości jezdne i dysponować zasięgiem do nawet 1000 kilometrów. Mały sportowiec od Tesli ma wziąć na swój pokład 4 osoby i ma być napędzany trzema silnikami elektrycznymi (dwa z tyłu i jeden z przodu). Elon Musk zapewnia, że będzie to najlepiej przyspieszający i najszybszy seryjnie produkowany pojazd w historii motoryzacji.

Źródło: Tesla / Fot. Tesla

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy