Amazon zmienia logo aplikacji, bo przypominało… Adolfa Hitlera

Amerykański koncern po interwencjach użytkowników postanowił wprowadzić pewne zmiany w logo swojej aplikacji na urządzeniach mobilnych, żeby mniej przypominało charakterystyczny element wyglądu nazistowskiego dyktatora.

Amazon postanowił zacząć nowy rok od zmiany logo swojej aplikacji mobilnej, czyli wyglądu ikony, jaka wyświetla nam się na ekranie smartfona po instalacji tego oprogramowania. I nie byłoby w tym nic dziwnego, bo dotychczasowy wózek sklepowy nie bardzo oddawał charakter nowoczesnego e-commerce i nie prezentował się zbyt nowocześnie, gdyby nie fakt, że nowe jest dość niefortunne. Co prawda część użytkowników z pewnością nie zwróciła na to uwagi, ale niektórzy byli wręcz oburzeni, bo dopatrzyli się w nim… kartonowego Adolfa Hitlera.

Kiedy rodzice zapytają mnie, gdzie zniknęła ikona Amazonu, to powiem im, żeby szukali kartonowego Hitlera - tłumaczy jeden z rozgoryczeniem. Inny dodaje zaś: - To nie jest po prostu kawałek oderwanej taśmy klejącej, to oderwana taśma klejąca, która ma podobny kształt i jest akurat nad uśmiechniętymi ustami - jak dla mnie wygląda to jak mały szczęśliwy kartonowy Adolf.

Reklama

Jak to możliwe? Nowa ikonka to kartonowa paczka z „uśmiechniętym” logo Amazonu i kawałkiem niebieskiej taśmy, co składa się w logiczną całość, biorąc pod uwagę, czym zajmuje się firma. - Zaprojektowaliśmy nową ikonę, żeby wywoływała oczekiwanie, podekscytowanie i radość klientów zaczynających zakupy na swoich smartfonach, dokładnie tak jak wtedy, gdy widzą nasze paczki pod swoimi drzwiami - tłumaczyła firma podczas prezentacji ikony. Niestety niektórzy użytkownicy twierdzą, że można zapomnieć o radości, kiedy patrząc na ikonę widzi się Adolfa Hitlera, a wszystko przez to, że niebieska taśma klejąca przypominać ma charakterystyczny wąs zbrodniarza. 

Amazon zapewnia w wypowiedzi dla BBC News, że nie miał nic podobnego na myśli, a nowa ikona była testowana w kilku krajach przed finalną zmianą i nie spotkała się z krytyką. Koncern postanowił jednak posłuchać głosów użytkowników i wprowadzić pewne zmiany, dlatego nowa wersja logo ma inny wzór taśmy, który nie budzi już niewłaściwych skojarzeń. Jak tłumaczy Vicky Bullen z agencji brandingowej Coley Porter Bell: - Niestety dla Amazonu, wizualizacja ich paczki na oryginalnej ikonie natychmiast była łączona z wąsem w stylu Hitlera, bo ten kształt jest na zawsze zapisany w naszej podświadomości i dlatego nie jest to najlepszy związek dla marki, która chce dawać radość z paczek pod drzwiami. 

Źródło: GeekWeek.pl/BBC

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy