Amazon zmienia logo aplikacji, bo przypominało… Adolfa Hitlera

Amerykański koncern po interwencjach użytkowników postanowił wprowadzić pewne zmiany w logo swojej aplikacji na urządzeniach mobilnych, żeby mniej przypominało charakterystyczny element wyglądu nazistowskiego dyktatora.

Amazon zmienia logo aplikacji, bo przypominało… Adolfa Hitlera
Amazon zmienia logo aplikacji, bo przypominało… Adolfa HitleraGeekweek - import

Amazon postanowił zacząć nowy rok od zmiany logo swojej aplikacji mobilnej, czyli wyglądu ikony, jaka wyświetla nam się na ekranie smartfona po instalacji tego oprogramowania. I nie byłoby w tym nic dziwnego, bo dotychczasowy wózek sklepowy nie bardzo oddawał charakter nowoczesnego e-commerce i nie prezentował się zbyt nowocześnie, gdyby nie fakt, że nowe jest dość niefortunne. Co prawda część użytkowników z pewnością nie zwróciła na to uwagi, ale niektórzy byli wręcz oburzeni, bo dopatrzyli się w nim… kartonowego Adolfa Hitlera.

Kiedy rodzice zapytają mnie, gdzie zniknęła ikona Amazonu, to powiem im, żeby szukali kartonowego Hitlera - tłumaczy jeden z rozgoryczeniem. Inny dodaje zaś: - To nie jest po prostu kawałek oderwanej taśmy klejącej, to oderwana taśma klejąca, która ma podobny kształt i jest akurat nad uśmiechniętymi ustami - jak dla mnie wygląda to jak mały szczęśliwy kartonowy Adolf.

Jak to możliwe? Nowa ikonka to kartonowa paczka z „uśmiechniętym” logo Amazonu i kawałkiem niebieskiej taśmy, co składa się w logiczną całość, biorąc pod uwagę, czym zajmuje się firma. - Zaprojektowaliśmy nową ikonę, żeby wywoływała oczekiwanie, podekscytowanie i radość klientów zaczynających zakupy na swoich smartfonach, dokładnie tak jak wtedy, gdy widzą nasze paczki pod swoimi drzwiami - tłumaczyła firma podczas prezentacji ikony. Niestety niektórzy użytkownicy twierdzą, że można zapomnieć o radości, kiedy patrząc na ikonę widzi się Adolfa Hitlera, a wszystko przez to, że niebieska taśma klejąca przypominać ma charakterystyczny wąs zbrodniarza.

Amazon zapewnia w wypowiedzi dla BBC News, że nie miał nic podobnego na myśli, a nowa ikona była testowana w kilku krajach przed finalną zmianą i nie spotkała się z krytyką. Koncern postanowił jednak posłuchać głosów użytkowników i wprowadzić pewne zmiany, dlatego nowa wersja logo ma inny wzór taśmy, który nie budzi już niewłaściwych skojarzeń. Jak tłumaczy Vicky Bullen z agencji brandingowej Coley Porter Bell: - Niestety dla Amazonu, wizualizacja ich paczki na oryginalnej ikonie natychmiast była łączona z wąsem w stylu Hitlera, bo ten kształt jest na zawsze zapisany w naszej podświadomości i dlatego nie jest to najlepszy związek dla marki, która chce dawać radość z paczek pod drzwiami.

Źródło: GeekWeek.pl/BBC

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas