Bing pnie się do góry
Z raportu firmy Nielsen wynika, że microsoftowy Bing jest najszybciej rosnącą wyszukiwarką na amerykańskim rynku. Pomiędzy lipcem a sierpniem liczba zapytań skierowanych do Binga zwiększyła się o 22,1proc. Obecnie wyszukiwarka ma 10,7 proc. rynku.
Na czele stawki znajduje się Google z 64,6-procentowym udziałem. Pomiędzy lipcem a sierpniem liczba zapytań zwiększyła się w przypadku tej wyszukiwarki o 2,6 proc. Trzecie na liście, Yahoo, straciło 4,2 proc. zapytań i obecnie należy doń 16 proc. rynku.
Ogółem w sierpniu Amerykanie zadali wyszukiwarkom 10 miliardów 812 milionów zapytań. Do Google skierowano ich 6 miliardów 986 milionów, do Yahoo! miliard 726 milionów, a do Binga miliard 156 milionów. Kolejny na liście AOL musiał zmierzyć się z 333 milionami zapytań (wzrost o 1,8 proc.).
Microsoftowa wyszukiwarka powoli zdobywa też coraz większe udziały w światowym rynku. Pomiędzy lipcem 2008 a lipcem 2009 zwiększyły się one o 41proc.
Mariusz Błoński