Cyfrowa muzyka w cenie

Sprzedaż muzyki cyfrowej wzrosła trzykrotnie do 1.1 miliarda dolarów w 2005 roku. Użytkownicy kupują nagrania muzyczne dla swoich komputerów, iPodów i telefonów komórkowych.

Dochody można podzielić w stosunku 60 do 40 między internetowe usługi (np. Apple iTunes) a muzykę dla komórek, np. dzwonki zawierające kawałki utworów.

Muzyka cyfrowa stanowi teraz około 8 procent całkowitego przemysłu muzycznego. 2 lata temu w ogóle nie istniała. Dochody z całości rynku spadły natomiast z 13.4 miliarda do 13.2 miliarda dolarów. Pogrąża się on z powodu wymiany plików przez P2P. W 2006 roku analitycy oczekują legalizacji takich sieci przez instalację programów filtrujących oryginalne utwory.

Napster i Yahoo Music, które oferują usługi typu "ile potrafisz zjeść za miesięczną opłatę", zanotowały wzrost liczby użytkowników z 1.5 miliona do 2.8 miliona.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas