Facebook i Instagram nie działały prawidłowo przez dwie godziny
Facebook, Instagram i niektóre z usług oferowanych przez firmę Marka Zuckerberga po raz kolejny miały problemy. Facebook przeprosił za dwugodzinne przerwy w działaniu serwisów w piątek wieczorem. Mała awaria była odczuwalna tylko w kilku krajach.
To nie jest dobry tydzień dla Facebooka i jego platform. Po wielkiej sześciogodzinnej awarii serwisów popularnej sieci społecznościowej w poniedziałek, kolejne problemy pojawiły się w piątek wieczorem (po godzinie 21:00) w niektórych krajach. W Polsce mała awaria nie była bardzo odczuwalna. Nie ma zatem mowy o globalnej skali problemu porównywalnej do poniedziałkowej katastrofy.
"Szczere przeprosiny dla każdego, kto nie był w stanie uzyskać dostępu do naszych produktów w ciągu ostatnich kilku godzin" - czytamy w oświadczeniu firmy. "Rozwiązaliśmy problem, wszystko powinno teraz wrócić do normy" - dodał Facebook.
Na czym polegały problemy? Podczas małej awarii niektórzy nie mogli wysyłać wiadomości na Facebook Messengerze, również Instagram nie działał prawidłowo. Dwugodzinne przerwy w działaniu dotknęły również platformę Workspace.
Facebook, Instagram i WhatsApp - wielka awaria
W poniedziałek późnym wieczorem Facebook musiał zmierzyć się z sześciogodzinną awarią, największą w ostatnich miesiącach. Przez sześć godzin nie można było korzystać z Facebooka, Messengera, WhatsAppa i Instagrama. Nie działały również również facebookowe narzędzia do pracy hybrydowej takie jak: Workchat, Workplace i Workplace Rooms. Skala problemów objęła pocztę Facebooka, a także system inteligentnego biura wykorzystywany przez giganta. Problem w pewnym momencie był tak duży, że niektórzy z pracowników nie mogli otworzyć drzwi zablokowanych kartami magnetycznymi.
Przyczyną poniedziałkowych problemów były "Błędne zmiany w konfiguracji routerów szkieletowych koordynujących ruch sieciowy między centrami danych".
Czytaj więcej:Autonomiczny robot Facebooka - do czego służy?