Facebook zakazuje reklam związanych z kryptowalutami

Największy na świecie portal społecznościowy wprowadził nową politykę reklamową, zgodnie z którą, zakazane są jakiekolwiek reklamy dotyczące rynku kryptowalut.

Facebook uznał, że temat kryptowalut jest niebezpieczny
Facebook uznał, że temat kryptowalut jest niebezpiecznyAFP

Nowe wytyczne dotyczące reklam zakładają, że Facebook będzie odrzucał reklamy związane z ryzykownymi usługami finansowymi, w tym opcjami binarnymi i kryptowalutami. W oficjalnym komunikacie możemy przeczytać, że jest to spowodowane troską o dobro użytkownika i chęcią zminimalizowania ryzyka, że stanie się ofiarą naciągaczy.

Facebook chce, aby użytkownicy edukowali się na temat różnych rozwiązań finansowych, ale nie chce, aby zostali oszukani i zrazili się przez to do inwestycji. Zakaz ma obowiązywać także na Instagramie, Messengerze i wszystkich innych usługach należących do Facebooka. Specjalne algorytmy, przy wsparciu administratorów mają już wkrótce wykrywać podejrzane reklamy. Użytkownicy także dostaną możliwość zgłaszania ofert, które ewentualnie zostaną przeoczone.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas