Google nie będzie już skanować wiadomości w Gmailu

Dotychczas, Google skanowało wszystkie wiadomości znajdujące się w skrzynce i na podstawie opracowanego algorytmu, system wyszukiwał frazy interesujące użytkownika i w ten sposób personalizował reklamy wyświetlające się na stronach. Była to praktyka powszechnie znana, jednak wiele osób uważało ją za naruszenie prywatności.

Dotychczas reklamy były personalizowane poprzez skanowanie fraz
Dotychczas reklamy były personalizowane poprzez skanowanie frazmateriały prasowe

Teraz problem zniknie, ponieważ gigant podjął decyzję o zaprzestaniu takich działań. Oczywiście, nie oznacza to końca reklam, a jedynie zmianę strategii, która miała wpłynąć pozytywnie na komfort klientów. Google wciąż będzie śledzić hasła, które wpisujemy w wyszukiwarce, lokalizacje i odwiedzane witryny. 

Gmail to największy serwis webmail na świecie, który ma już ponad miliard użytkowników.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas