"Komentuj. Nie obrażaj." - akcja społeczną poświęconą kulturze w sieci.

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wraz z firmami członkowskimi przygotował akcję "Komentuj. Nie obrażaj.", której celem jest podniesienie poziomu kultury wypowiedzi w internecie. Uczestnikiem akcji jest m.in. portal INTERIA.PL.

Pierwszym celem przedsięwzięcia było opracowanie badania diagnozującego stan dyskusji w polskiej sieci. Drugim założeniem projektu jest promowanie kulturalnego zachowywania się w wirtualnym świecie. Projekt jest wspierany przez największe media działające w polskim internecie, zrzeszone w IAB Polska. Akcja ma również swoją stronę dedykowaną www.komentujnieobrazaj.pl.

- Chcemy, aby stworzona przez nas akcja była platformą służącą do promowania wartości związanych z kulturalną komunikacją w internecie oraz zaprezentowania kodeksu kulturalnego komentowania: Komentuj - Reaguj - Bądź Sobą. Planujemy także, aby serwis był narzędziem ułatwiającym internautom zgłaszanie pojawiających się w sieci obraźliwych treści - dzięki temu sami użytkownicy będą mogli zadbać o kulturę wypowiedzi w wirtualnym świecie - powiedział Piotr Kowalczyk, prezes IAB Polska

Reklama

Serwis www.komentujnieobrazaj.pl jest także miejscem, gdzie przedstawiono wyniki przeprowadzonego przez IAB Polska badania dotyczącego kultury wypowiedzi w Internecie. Z badania wynika, że komentarze przyjęte ogólnie za obraźliwe stanowią około 1 procenta wszystkich komentarzy.

- IAB Polska ze wsparciem naukowym oraz kluczowych podmiotów branży online zrealizowało projekt badawczy, który miał na celu kwantyfikację poziomu kultury wypowiedzi w internecie. Analiza wyników pokazuje, że poziom niekulturalnych wypowiedzi w sieci jest znikomy, jednak ma bardzo duży wpływ na postrzeganie medium - powiedział Paweł Kolenda, manager ds. badań w IAB Polska, koordynator projektu.

- Internet jest dokładnym odzwierciedleniem przekroju społecznego. To, jak zachowujemy się na co dzień w kontaktach z rodziną, przyjaciółmi, współpracownikami, ale również na w centrum handlowy, na ulicy oraz za kierownicą - ma także decydujący wpływ na to jak wygląda nasza aktywność w internecie - powiedział Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska.

Tak, jak w realnym świecie, tak i w Sieci - występują ludzie wykształceni, posługujący się językiem poetów, ale także osoby słabiej wykształcone. Zarówno jednej, jak i drugiej grupie zdarza się wypowiadać dosadnie o pewnych, zwłaszcza drażliwych kwestiach związanych z życiem społecznym, polityką czy kwestiami światopoglądowymi. Wyniki badania jednak pokazują, obraźliwe posty choć widoczne są marginesem w ogóle komunikacji w sieci. - dodał Sobolewski.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy