Kupują w internecie fałszywe opinie

Agencje marketingu, firmy PR a nawet producenci zatrudniają osoby podszywające się pod internautów robiących zakupy. Ich zadaniem jest reklamowanie określonych towarów w taki sposób, jakby je polecały znajomym, po uprzednim wypróbowaniu - alarmuje "Gazeta Wyborcza"

Fałszywe opinie stają się prawdziwą zmorą na forach i w internetowych sklepach   fot. Sanja Gjenero
Fałszywe opinie stają się prawdziwą zmorą na forach i w internetowych sklepach fot. Sanja Gjenerostock.xchng

Agencje płacą za podszywanie się wynajętym internautom 10-20 groszy od wpisu. Same dostają dużo więcej: kilka- kilkanaście tysięcy złotych.

Gazeta przypomina, że fałszowanie opinii podlega ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Jeśli konsument kupi telewizor na podstawie sfałszowanych opinii klientów, może poskarżyć się na fałszerzy do sądu, ale sprawa jest trudna do udowodnienia.

INTERIA.PL/PAP
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas