Reklama

Operator będzie wiedział, gdzie klikasz

Internauci protestują przeciwko rządowym planom wprowadzenia blokady niedozwolonych stron internetowych. Eksperci ostrzegają, że nowe przepisy spowodują dodatkowe koszty dla operatorów, którzy będą dokładnie wiedzieć co robimy w internecie.

Kilka dni temu polski rząd opowiedział się za wprowadzeniem Rejestru Stron i Usług Niedozwolonych, który będzie zawierał elektroniczne adresy umożliwiające identyfikację stron internetowych z treściami szkodliwymi społecznie. Chodzi m.in.: o pornografię dziecięcą, treści tworzone w celu dokonania kradzieży i oszustw finansowych, a także umożliwiające organizowanie gier hazardowych bez zezwolenia. Przedsiębiorca telekomunikacyjny będzie musiał zablokować taką stronę w ciągu 6 godzin od udostępnienia mu danych z rejestru.

Sprawa ta budzi emocje wśród internautów, którzy w sieci organizują różne protesty przeciwko proponowanym zamianom. Także eksperci zwracają uwagę, że nowe przepisy mogą być niezgodne z konstytucją, czyli blokować dostęp do informacji rozpowszechnianych przez media. Okazuje się jednak, że nowe przepisy mogą odbić się na finansach operatorów, którzy będą wiedzieć o nas wszystko.

Reklama

- Warto również zwrócić uwagę, że przedsiębiorcą telekomunikacyjnym jest nie tylko wielki operator sieci telefonii stacjonarnej lub komórkowej, ale również malutki przedsiębiorca kupujący usługi transmisji danych od dużego operatora telekomunikacyjnego i dystrybuujący je np. na osiedle. Nowe obowiązki takich przedsiębiorców dotkną najbardziej, w szczególności w wymiarze finansowym - mówi w wywiadzie dla "Dziennika Gazeta Prawna" mecenas Marek Szydłowski, szef zespołu prawa mediów w kancelarii Wardyński i Wspólnicy. Zwraca także uwagę, że nowe przepisy wprowadzą na operatorów obowiązek skanowania danych dotyczących wszystkich stron, które odwiedzają Polscy internauci. To oznacza, że operatorzy będą wiedzieć o wszystkim co robimy w Internecie, co może prowadzić do pokus wykorzystywania tych danych niegodnie z prawem.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL