Podcast - męska rzecz?

78 procent wszystkich słuchaczy podcastów to mężczyźni - wynika z sondy przeprowadzonej przez firmę Podtrac, która chce łączyć podcasterów i reklamodawców.

Podcasty to internetowe publikacje w formie plików mp3 przeważnie rozpowszechniane z wykorzystaniem technologii RSS (subskrypcji nowości).

Częściej korzysta z nich męska część populacji internetowej ponieważ mężczyźni szybciej dostosowują się do nowości - od komputerów po gry wideo. Podcasty są młode, mają trochę ponad rok. Sytuacja przypomina początki Internetu, gdy kobiety stanowiły zdecydowaną mniejszość.

Sonda wskazuje też na trend szybkiego wyrównywania. Jeżeli wziąć pod uwagę tylko ostatnie tygodnie, 51 procent słuchaczy to kobiety.

Jedna trzecia respondentów wie, czym jest podcast. Jedna trzecia z zaznajomionych, słuchała. 2/5 z nich słuchało w ciągu ostatniego tygodnia.

Pomimo że podcasty przeważnie wgrywa się na odtwarzacze mp3 prosto z prywatnych stron internetowych, to wielkie koncerny (np. Yahoo) już zwietrzyły dobry interes.

Badania przeprowadzono na próbie 1000 dorosłych ludzi.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas