Użytkownicy banków i organizacje finansowe celem ataków phishingowych
Celem co piątego ataku phishingowego (podszywanie się pod instytucje finansowe) w okresie między majem 2012 r. a końcem kwietnia 2013 r. byli użytkownicy banków i innych organizacji finansowych - wynika z badania dotyczącego ewolucji zagrożeń phishingowych przeprowadzonego przez specjalistów z Kaspersky Lab.
Zobacz również:
Według danych Kaspersky Lab, 20,64 proc. wszystkich zagrożeń phishingowych odnotowanych w omawianym okresie było wymierzonych w konta w bankach i innych organizacjach finansowych na całym świecie. Dane uzyskane z chmury Kaspersky Security Network zostały pośrednio potwierdzone przez banki: wyniki globalnego badania przeprowadzonego wiosną 2013 r. przez B2B International i Kaspersky Lab pokazują, że około 37 proc. banków przynajmniej jeden raz padło ofiarą ataków phishingowych w ciągu poprzednich 12 miesięcy.
Nie ma nic dziwnego w tym, że sektor bankowy i usługi e-handlu przyciągają niechcianą uwagę przestępców: owocem ataku na wyszukiwarki, portale społecznościowe czy serwisy pocztowe, nawet jeśli jest udany, mogą być jedynie dane osobiste użytkowników. Aby osiągnąć zysk, cyberprzestępcy muszą znaleźć nabywców dla takich informacji. Z drugiej strony, skuteczne wykorzystanie fałszywych stron sklepów internetowych czy bankowości online daje oszustom bezpośrednie korzyści finansowe.Warto pamiętać, że mimo masowej skali zagrożeń związanych z atakami phishingowymi, zapewnienie ochrony transakcjom online nie musi być skomplikowane - wystarczające jest zainstalowanie skutecznego produktu bezpieczeństwa z niezbędną funkcjonalnością.