Smartfony Samsunga podbijają Europę. Apple ma problem

Firma analityczna Kantar Worldpanel postanowiła uzupełnić brakujący element układanki, publikując szczegółowe dane dotyczące udziału platform mobilnych na poszczególnych rynkach. Samsung dzięki modelowi Galaxy S III stał się najpopularniejszym producentem smartfonów w Europie.

Największe firmy analityczne opublikowały dane dotyczące wyników sprzedaży telefonów, w tym smartfonów, w drugim kwartale 2012 roku. Zgodnie z publikacją IDC, rynek tych urządzeń zdominowały Apple oraz Samsung. Koreańska firma zdołała dostarczyć na rynek 50,2 mln smartfonów, czyli prawie dwa razy więcej od swojego głównego rywala.

Kantar Worldpanel ComTech twierdzi, że marka Samsung jest najpopularniejsza w Europie - zdobyła 45 proc. rynku. Niewątpliwie w osiągnięciu tak dobrego wyniku pomógł debiut jednego z najbardziej oczekiwanych smartfonów tego roku - Galaxy S III. Kolejny galaktyczny model w ciągu dwóch miesięcy sprzedał się w liczbie ponad 10 mln sztuk. Wciąż dużym zainteresowaniem cieszą się Galaxy S II oraz wielki Galaxy Note, którego następca ma pojawić się jeszcze w tym miesiącu. Należy pamiętać również, że Samsung dostarcza na rynek smartfony dla każdego, z różnych półek cenowych.

Reklama

Sukces w największych pięciu krajach Europy odnotowuje platforma Android, której udział na rynku wyniósł 65,7 proc. w lipcu 2012 roku w porównaniu z 42,7 proc. w lipcu 2011 roku. Dane zostały oparte na podstawie sprzedaży smartfonów w ciągu 12 tygodni, zakończonych odpowiednio 8 lipca 2012 roku oraz 10 lipca 2011 roku.

Udział platformy iOS na rynku smartfonów w Europie spadł w czterech z pięciu wymienionych krajów: Niemczech, Francji Włoszech, Hiszpanii. Jedynie w Wielkiej Brytanii odnotowano wzrost popularności iPhone'a w ciągu ostatniego roku.

Apple lepiej radzi sobie na rynku smartfonów w Stanach Zjednoczonych. Firma zwiększyła swój udział o 9,5 proc., osiągając wynik 38,2 proc. w lipcu 2012 roku. Android odnotował w USA spadek o 5,3 proc., a jego udziały wynoszą 51,5 proc.

Twórcy pozostałych platform nie mają powodów do zadowolenia. Popularność terminali RIM wciąż maleje. Nie lepiej prezentują się wyniki platformy Windows Phone, której udział globalny nadal nie przekracza 3 proc.

Słabsze wyniki sprzedażowe iPhone'a w Europie w ostatnich 12 tygodniach pokazują, że fani firmy z Cupertino czekają na kolejną generację telefonu iPhone. Dla Apple kluczowa będzie premiera iPhone'a 5. To właśnie nowy smartfon zadecyduje o tym, czy w Europie firma zwiększy swój udział kosztem popularności Androida. Warto zaznaczyć, że według Kantar Worldpanel aż 92 proc. ankietowanych użytkowników iPhone'a planuje zakupić nową odsłonę urządzenia.

Kamil Bąkowski

http://gadzetomania.pl

Gadżetomania.pl
Dowiedz się więcej na temat: Galaxy S III | Samsung | Apple | Android
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy