Gdańskie centrum R&D Intela - zobacz, jakie technologie tu powstają

Gdańskie Centrum Badawczo-Rozwojowe Intela to największe z 24 laboratoriów, jakimi w Europie może pochwalić się amerykański gigant IT. W ośrodku pracuje ponad 2000 najwyższej klasy specjalistów i ta liczba nieustannie rośnie. Gdański ośrodek Intela formalnie istnieje od 1999 r., jednakże w rzeczywistości jego historia jest dłuższa. W 1991 ośrodek pierwszy raz otworzył swoje drzwi, jako filia CrossComm’u, amerykańskiej firmy zajmującej się sieciami komputerowymi. Zespół w niezmienionej postaci cały czas rozwijał się - w 1997 poprzez przejęcie CrossComm’u przez Olicom, by finalnie w październiku 1999 r. zostać włączonym do korporacji Intel.

OpenGL ES 3.2  - nowe funkcje graficzne w tabletach i smartfonach
OpenGL ES 3.2 - nowe funkcje graficzne w tabletach i smartfonachmateriały prasowe

W Gdańsku rozwijany jest m.in. sterownik graficzny dla mobilnych kart graficznych Intela. W  prezentowanych programach pokazano możliwości najnowszych, mobilnych kart graficznych pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego Android. Prezentowane aplikacje powstały m.in. w naszym Gdańskim oddziale. Ukazują one nowe możliwości wyświetlania grafiki 3D w czasie rzeczywistym - zaawansowane efekty dymu, wygładzania krawędzi, oświetlenia, które dotąd były niedostępne były w smartfonach i tabletach.

Oculus rift ver. 1.0 – zintegrowane karty graficzne Intel są gotowe na obsługę wirtualnej rzeczywistości
Oculus rift ver. 1.0 – zintegrowane karty graficzne Intel są gotowe na obsługę wirtualnej rzeczywistościmateriały prasowe

W centrum Intela  rozwijany jest m.in. sterownik graficzny dla mobilnych kart graficznych Intela. W  prezentowanych programach pokazano możliwości naszych najnowszych, mobilnych kart graficznych pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego Android. Prezentowane aplikacje powstały m.in. w Gdańskim oddziale. Ukazują one nowe możliwości wyświetlania grafiki 3D w czasie rzeczywistym - zaawansowane efekty dymu, wygładzania krawędzi, oświetlenia, które dotąd były niedostępne były w smartfonach i tabletach.

Bezpieczeństwo wymiany danych pomiędzy urządzeniami Internetu rzeczy (IoT attestation demo)
Bezpieczeństwo wymiany danych pomiędzy urządzeniami Internetu rzeczy (IoT attestation demo)materiały prasowe

Jakie zagrożenia i niebezpieczeństwa niesie ze sobą idea Internetu Rzeczy (Internet of Things - IOT). Weryfikacja "tożsamości" urządzeń odbywa się poprzez specjalną usługę chmurową Intela, która wykorzystując moduł sprzętowego zabezpieczenia TPM sprawdza autentyczność komunikujących się ze sobą urządzeń. Rozwiązanie to może znaleźć zastosowanie w wielu dziedzinach elektronicznego życia, m.in. bankowości, handlu elektronicznym, inteligentnym domu.

Superszybkie sieci komputerowe - technologia 40/100Gb Ethernet
Superszybkie sieci komputerowe - technologia 40/100Gb Ethernet materiały prasowe

Transmisja danych w technologii Intel 40Gb/100Gb Ethernet nad powszechnie stosowaną obecnie w komputerowych sieciach przewodowych technologią 1Gb Ethernet. Aby uwidocznić te różnice, wykorzystano strumieniowe przesyłanie filmu w jakości HD/4K, jakie bardzo często ma miejsce w przypadku VOD (Video On Demand) lub Multimedialnych Aplikacji Internetowych (np. YouTube). Technologia 40Gb/100Gb Ethernet umożliwia płynne korzystanie z takich serwisów do 40x /100x większej ilości odbiorców w tym samym czasie.

Laboratoria Audio – rozpoznawanie mowy
Laboratoria Audio – rozpoznawanie mowymateriały prasowe

Laboratoria audio Intela należą do jednych z najbardziej zaawansowanych na świecie. W nich pracujemy nad sprzętowymi i programowymi rozwiązaniami pozwalającymi np. na rozpoznawanie mowy i odpowiednią jakość dźwięku generowanego przez urządzenia elektroniczne. To tutaj opracowano mechanizmy sprzętowego wsparcia obsługi Cortany Microsoftu w Windows 10, algorytmy pozwalające na nasłuch otoczenia przez komputery z procesorami Intel Core 6. generacji ( możliwość "rozmowy" z komputerem nawet przy uśpionym komputerze).

Vulka  powered by Intel Graphics
Vulka powered by Intel Graphics INTERIA.PL

Vulkan jest otwartym standardem nowej generacji dla grafiki 3D i obliczeń na kartach graficznych opracowywanym przez konsorcjum Khronos. Jest nizależny od systemu operacyjnego i może być wykorzystany zarówno w komputerach jak i smartfonach czy tabletach.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas