Wojna na rynku notebooków

W 2010 roku kompania AsusTek Computer zamierza sprzedać 20 milionów notebooków i wskoczyć na piąte miejsce listy największych dostawców notebooków, wyprzedzając firmy Lenovo i Toshiba. Poinformował o tym Shien-yueh Hsu - dyrektor firmy odpowiedzialny za produkcję notebooków.

Asus stawia przed sobą ambitne cele. Konkurencja jednak nie śpi
Asus stawia przed sobą ambitne cele. Konkurencja jednak nie śpiAFP

Spośród tych 20 milionów, 60 proc. stanowić mają standardowe modele notebooków, a pozostałe 8 milionów - Eee PC. Już dziś wiadomo, że firma zawiesiła sobie poprzeczkę bardzo wysoko i ciężko będzie zrealizować ten plan. Głównie ze względu na równie agresywną politykę konkurencji.

Przykładem może być Samsung, który dogania Sony i w rankingach zajmuje póki co dziewiątą lokatę. Od drugiego kwartału 2009 różnica w rynkowych udziałach między Sony i Samsung Electronics wynosi zaledwie 0,2 proc.

Według danych IDC, Sony sprzedało w zeszłym roku 5,71 miliona notebooków, podczas gdy Samsung sprzedał 5,57 miliona. Roczny wzrost sprzedaży zwiększył się w przypadku Samsunga dwukrotnie i jest to jeden z najlepszych wyników w branży.

Według ekspertów, w 2010 roku Samsung może wyprzedzić Sony pod względem sprzedaży, ponieważ firma ta posiada przewagę w sferze telekomunikacji i proponuje użytkownikom niedrogie modele notebooków.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas