Wojna na rynku notebooków
W 2010 roku kompania AsusTek Computer zamierza sprzedać 20 milionów notebooków i wskoczyć na piąte miejsce listy największych dostawców notebooków, wyprzedzając firmy Lenovo i Toshiba. Poinformował o tym Shien-yueh Hsu - dyrektor firmy odpowiedzialny za produkcję notebooków.
Spośród tych 20 milionów, 60 proc. stanowić mają standardowe modele notebooków, a pozostałe 8 milionów - Eee PC. Już dziś wiadomo, że firma zawiesiła sobie poprzeczkę bardzo wysoko i ciężko będzie zrealizować ten plan. Głównie ze względu na równie agresywną politykę konkurencji.
Przykładem może być Samsung, który dogania Sony i w rankingach zajmuje póki co dziewiątą lokatę. Od drugiego kwartału 2009 różnica w rynkowych udziałach między Sony i Samsung Electronics wynosi zaledwie 0,2 proc.
Według danych IDC, Sony sprzedało w zeszłym roku 5,71 miliona notebooków, podczas gdy Samsung sprzedał 5,57 miliona. Roczny wzrost sprzedaży zwiększył się w przypadku Samsunga dwukrotnie i jest to jeden z najlepszych wyników w branży.
Według ekspertów, w 2010 roku Samsung może wyprzedzić Sony pod względem sprzedaży, ponieważ firma ta posiada przewagę w sferze telekomunikacji i proponuje użytkownikom niedrogie modele notebooków.