iPhone przestaje być obiektem pożądania młodzieży

Agencja Buzz Marketing Group, która specjalizuje się w marketingu treści dla młodzieży, “alarmuje” o istotnych zmianach w postrzeganiu iPhone’a. Sprzęt firmy Apple przestał być „cool” w oczach najmłodszych – informują analitycy, którzy dość solidnie argumentują swoją tezę.

Samsug zdobywa uznanie młodzieży
Samsug zdobywa uznanie młodzieżymateriały prasowe

Warto zauważyć, że młodzież lubi gadżety. Można się nimi pochwalić i zyskać kilka punktów w oczach znajomych. iPhone jest już jednak na tyle popularny, że coraz trudniej wykorzystywać go jako dowód wysokich możliwości finansowych, co pozwoliłoby się wyróżnić w tłumie. Również od strony technologicznej smartfon firmy Apple nie wyprzedza rywali, jak to było jeszcze kilka lat temu.

Według agencji Piper Jaffray wciąż 67 proc. nastolatków informuje o chęci posiadania iPhone’a jako kolejnego smartfona. W międzyczasie jednak kalifornijskiemu gigantowi wyrosła konkurencja, bo 22 proc. ankietowanych jako kolejny telefon swoich marzeń widzi raczej urządzenie Samsunga. Tak dobry wynik koreańskiej firmy byłby nie do pomyślenia jeszcze rok temu.

Samsung nie obserwował jednak rynku bezczynnie. W ostatnich miesiącach koncern wydał miliardy dolarów na kampanie, które miały przedstawić urządzenia firmy Apple, jako przeznaczone dla starszych ludzi. W tym samym czasie Galaxy S III prezentowany był jako najbardziej innowacyjny i wyposażony w lepsze podzespoły (większy ekran czy NFC).

Choć reklamy często naginają rzeczywistość i charakteryzują się pewnymi uproszczeniami, również podczas zakupu smartfona rzadko opieramy się wyłącznie na racjonalnych argumentach. Nie ma wątpliwości co do tego, że marketingowe działania Samsunga, połączone z naprawdę dobrymi urządzeniami, przyniosły wymierne efekty. Według Strategy Analytics w trzecim kwartale 2012 roku koreański gigant dostarczył do sklepów 56,9 milionów smartfonów, a więc niemal dwa razy tyle co firma Apple.

Jest oczywiste, że popularność iPhone’a nie spadnie z dnia na dzień. Warto pamiętać, że smartfon jest wciąż głównym źródłem przychodów dla firmy Apple. Użytkownicy mają jednak coraz więcej naprawdę ciekawych alternatyw - z większymi ekranami, świetnymi procesorami czy wreszcie bardziej unikalnymi niż iPhone, którego design każdy zna na pamięć.

Adrian Nowak

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas