Jak ludzie wykorzystują smartfony
Zaawansowane telefony są wszechobecne i niezbędne. Ich użytkownicy przestali jednak przez nie rozmawiać i chyba potrzebują odwyku!
Specjaliści zbadali ostatnio, co tak naprawdę ludzie robią ze smartfonami. Okazało się, że w pierwszej kolejności surfujemy w sieci, w drugiej - pomagamy sobie w zakupach. I tu od razu pojawia się dobra informacja dla smartfonowych reklamodawców - 71 proc. kliknięć w telefonicznej wyszukiwarce pojawia się pod wpływem reklam. Co ciekawe, aż 81 proc. respondentów przyznało, że obserwuje reklamy w przeglądarce, a połowa z nich wykonuje jakąś czynność pod ich wpływem (odwiedza stronę lub wykonuje zakup reklamowanej rzeczy/usługi).
Ze smartfonów korzystamy praktycznie non stop. Robimy to także w trakcie korzystania z innych mediów (telewizja, internet). Aż 39 proc. badanych przyznało się do zabawy smartfonem podczas ... posiedzenia w WC (chyba warto sprawdzić, czy książka zeszła na drugi plan). Ogólnie dość rzadko rozstajemy się z telefonem i coraz częściej zabieramy go do łóżka.
Tydzień z życia klasycznego użytkownika smartfona przedstawia się następująco:
- 81 proc. surfuje w sieci
- 77 proc. co najmniej raz korzysta z wyszukiwarki
- 68 proc. korzysta z aplikacji
- 50 proc. ogląda co najmniej jeden klip wideo
- 93 proc. korzysta z komórki jako zamiennika domowego peceta
Wyszukiwarki to zdecydowanie najczęściej odwiedzane strony. Później królują portale społecznościowe, sklepy, a na końcu serwisy z klipami wideo. 90 proc. wyszukań wiąże się z wydawaniem pieniędzy. Szukamy produktu, usługi, itp. Google opisuje to jako wszechobecny proces, który zaczyna się w naszym telefonie, a kończy przy ladzie sklepowej.
Mariusz Kamiński