Kobieta z komórką w cenie
Operatorzy komórkowi zaczynają polować na kobiety. Z badań Partners Polska wynika, że panie rozmawiałyby więcej, ale trzeba im to ułatwić.
Przeciętny Polak w 2007 roku płacił co miesiąc 91 zł w ofercie za telefon abonamentem. Tyle statystyk. Jak się okazuje, cześć kobiet miesięcznie wydzwania znacznie więcej, niż zakłada "średnia krajowa" - powołuje się na badania Partners dziennik "Polska". Operatorzy są gotowi to wykorzystać.
Z ofertą skierowaną do kobiet wystartowała w październiku sieć Plus. W ofercie o nazwie Cafe Plus po dwóch minutach rozmowy wstrzymywane jest naliczanie czasu. Przez kolejnych 58 minut rozmowa jest bezpłatna (wcześniej wykupujemy stosowną taryfę). Klientki otrzymują trzy linie aparatów telefonicznych, biżuterii i innych akcesoriów. Oferty noszą nazwy Mocca, Cappuccino i Espresso.
Nazwy brzmią swojsko - która pani nie ma w zwyczaju umawiać się z koleżanką na kawę? Plus w tym przypadku nie sprzedaje usługi, ale styl życia - kierując swoją ofertę do aktywnych, prowadzących bogate życie towarzyskie kobiet. Nie popadajmy jednak w stereotypy.
Według analizy Partners Polska kobiety wykorzystują telefon także do takich czynności jak rozmawianie z dziećmi czy płacenie rachunków. Oraz do robienia zakupów. Trend polegający na połączeniu stylu życia, tanich rozmów oraz aparatów skierowanych do kobiet dostrzegły już Era oraz Orange, kierując swoje nowe kampanie reklamowe bardziej w stronę kobiet, niż mężczyzn.
Jak się jednak okazuje, skupienie swojej oferty wyłącznie na jednej płci nie musi przynieść zamierzonych oczekiwań. Wirtualny operator Avon, który rozpoczął swoją działalność w maju 2007 roku, miał w planach zdobycie pół miliona klientek z końcem roku. Sieci nie udało się nawet przekroczyć bariery 100 tys. abonentów.
ŁK