LG umacnia swoją pozycję na rynku smartfonów
Co piąty smartfon sprzedany w Polsce w sierpniu bieżącego roku pochodził od LG, co wiąże się z podwojeniem udziałów rynkowych południowokoreańskiego producenta w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Według najnowszych badań GFK, udziały ilościowe firmy LG Electronics na całym rynku telefonów komórkowych w Polsce wzrosły niemalże trzykrotnie z 4,3 proc. w II kwartale 2012 roku do 11,4 proc. w II kwartale 2013 roku. Jeszcze bardziej optymistycznie wygląda sytuacja na rynku smartfonów, gdzie firma w tym samym okresie zanotowała prawie sześciokrotny wzrost udziałów z 2,9 proc. do 17,6 proc., pomimo coraz większej konkurencji.Kluczem do umocnienia pozycji LG na rynku telefonów komórkowych w Polsce jest nowa strategia produktowa - odpowiednia segmentacja, dobór produktów oraz pozycjonowanie cenowe dostosowane do możliwości finansowych polskich konsumentów, jak również szybka dostępność najnowszych modeli LG u operatorów i na rynku otwartym.W 2012 roku dużym powodzeniem dla LG okazało się wprowadzenie nowej serii telefonów Swift L pierwszej generacji, które cieszyły się sporą popularnością wśród polskich użytkowników poszukujących optymalnego smartfona w przystępnej cenie. Linia Swift L pierwszej generacji skutecznie adresowała potrzeby klientów poszukujących telefonów zarówno z niższej jak i średniej i średniej-wyższej półki cenowej. W 2013 roku zadebiutowały atrakcyjne cenowo smartfony w klasie Premium, takie jak Nexus 4 stworzony przy współpracy z firmą Google oraz LG Swift G, które były odpowiedzią firmy na potrzeby najbardziej wymagających klientów.Po bardzo dobrych wynikach z ubiegłego roku, firma LG nie zwalnia tempa i dąży do dalszego umocnienia pozycji na rynku smartfonów w Polsce. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, LG stworzyło ulepszoną wersję telefonów serii Swift L drugiej generacji, która oferuje nie tylko szereg usprawnień funkcjonalnych, ale jest również bardziej wyrafinowana stylistycznie. Nowa seria jest szeroko dostępna w Polsce, zarówno w ofertach operatorów, jak i na wolnym rynku.W październiku na polskim rynku debiutuje najsilniejszy w portfolio LG smartfon G2, a w listopadzie - zaawansowany tablet G Pad 8.3. Oba urządzenia są ukoronowaniem dążeń projektantów LG do przygotowania optymalnych produktów mobilnych w segmencie Premium. Polska jest jednym z pierwszych krajów w Europie, w którym pojawią się najnowsze urządzenia. Firma LG Electronics planuje dalszy rozwój oraz umacnianie pozycji na globalnym, jak i polskim rynku mobilnym oraz ma nadzieję, iż przygotowane innowacyjne rozwiązania klasy Premium spodobają się polskim użytkownikom i będą dobrym wyborem gwarantującym jakość, niezawodność, jak również estetykę.