Powinny albo przerażać, albo obrzydzać

Specjaliści z University of Missouri (UM) zbadali, że ogłoszenia nawołujące do zaprzestania palenia, które jednocześnie pokazują zagrożenie i wywołują odrazę, mogą wywrzeć na odbiorcach mniejszy wpływ - informuje serwis EurekAlert.

Ogłoszenia nawołujące do zaprzestania palenia powinny działać na wyobraźnię
Ogłoszenia nawołujące do zaprzestania palenia powinny działać na wyobraźnię© Panthermedia

- Próby zachęcenia palaczy do porzucenia nałogu poprzez wystawianie ich na połączone działanie groźby i odrażających obrazów nie jest skuteczną drogą wpływania na ich postawę i zachowanie - powiedział Paul Bolls z UM.

Nieświadoma reakcja obronna

Szczegóły badania?

Raport zostaną opublikowany w piśmie "Journal of Media Psychology".

INTERIA.PL/PAP
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas