50 milionów dotykowych komórek Samsunga

Firma Samsung Electronics Co. Ltd. sprzedała 50 milionów telefonów z dotykowym ekranem. Zajęło to dwa lata.

Samsung stawia na dotyk, ale nie każda komórka dotykowa tego producenta jest dobra
Samsung stawia na dotyk, ale nie każda komórka dotykowa tego producenta jest dobraAFP

W 2009 roku komórkę marki Samsung z dotykowym ekranem kupiło ponad 40 milionów osób, dla porównania w 2008 liczba ta wyniosła 10 milionów. Najwięcej dotykowców Samsung sprzedał w Europie - 19 milionów sztuk, w USA 6,3 milionów, w Chinach 3,4 miliona a w Korei Południowej 3 miliony. Globalne założenia sprzedaży oscylowały na poziomie 200 milionów sztuk, przy 20-procentowym udziale telefonów z dotykowym ekranem. W zeszłym roku ich odsetek wynosił 5 proc.

Kilka modeli Samsunga odnotowało już znaczne sukcesy, na czele z multimedialnym modelem Avila, który w maju przekroczył 10 milionowy próg sprzedaży. Wśród telefonów, które cieszą się dużą popularnością znajduje się również F480, który od maja 2008 kupiło 9 milionów osób oraz młodzieżowy telefon Corby S3650, który rozszedł się w 3 milionach egzemplarzy już w dwa miesiące od czasu jego wrześniowej premiery.

Modę na telefony z dotykowym ekranem Samsung zapoczątkował w Korei Południowej, sprzedając od początku ich debiutu w marcu 2008 roku 4,4 miliona sztuk. U operatorów telefonii komórkowej największą popularnością cieszyły się dotykowce wyposażone w ekrany AMOLED: W850, W8500, W8550. Ich sprzedaż wyniosła 420 000 sztuk.

- Coraz większa liczba użytkowników doceniła wygodę jaką zapewniają telefony wyposażone w dotykowe ekrany - powiedział JK. Shin, Wiceprezes Wykonawczy i Dyrektor Działu Mobile Communication firmy Samsung Electronics.

Telefony dotykowe stały się popularne dopiero po premierze smartfona iPhone - wcześniej producenci podchodzili do tego typu aparatów ze sporą dozą rezerwy.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas