Kto odwiedza kawiarenki internetowe?

W trzecim kwartale br. firma Gemius przeprowadziła badanie gemiusAdHoc, co pozwoliło stworzyć profil użytkownika kawiarenki internetowej.

article cover
AFP

Według wyników badania firmy Gemius, użytkownicy kawiarenek to przede wszystkim osoby młode (58% nie skończyła 25 roku życia), mieszkające w miastach, korzystające z internetu 3 razy w tygodniu lub częściej, posiadające dochód netto powyżej 1000 PLN Co ciekawe aż 20% osób korzystających z kawiarenek deklaruje zarobki netto powyżej 3 000 PLN. Zdecydowana większość badanych to doświadczeni użytkownicy internetu - 81% z nich korzysta z sieci minimum od 2 lat.

Potrzeba dostępu do internetu stanowi główny powód korzystania z kawiarenek w przypadku większości, bo aż 64% ich użytkowników. Drugą co do wielkości grupę stanowią osoby traktujące wizytę w kawiarenkach jako rozrywkę. Respondenci ci mimo dostępu do komputera i internetu w domu, pracy, szkole lub u znajomych, deklarują regularne wizyty w kawiarenkach. Blisko co piąty klient kawiarenek wykorzystuje je do gier sieciowych lub czatowania. 27% respondentów odwiedza je w towarzystwie znajomych, zaś 14% deklaruje wprost, iż kawiarenki to dla nich miejsce spotkań z przyjaciółmi. Widoczna jest więc tendencja do traktowania kawiarenek jako sposobu na spędzenie wolnego czasu oraz miejsca relaksu w gronie znajomych.

PG

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas