Polska dyskryminuje użytkowników pre-paid

Polskie prawo telekomunikacyjne dyskryminuje użytkowników usług pre-paid - potwierdził Trybunał Sprawiedliwości UE, który w czwartek ogłosił negatywny dla Polski wyrok.

Pre-Paid dyskryminowany?             fot. Sanja Gjenero
Pre-Paid dyskryminowany? fot. Sanja Gjenerostock.xchng

Półtora roku temu Komisja Europejska wytoczyła Polsce sprawę za niedostosowanie w polskim prawie telekomunikacyjnym definicji abonenta do unijnych przepisów.

Według polskich przepisów, "abonent" oznacza jedynie tych klientów, którzy podpisali z operatorem umowy abonenckie. Według Komisji Europejskiej definicja ta dyskryminuje użytkowników ofert pre-paid, którzy przykładowo nie są zamieszczani w książkach telefonicznych.

Polska miała czas na dostosowanie polskiego prawa do przepisów unijnych, które za abonenta uznają "jakąkolwiek osobę", która jest stroną umowy z operatorem udostępniającym publicznie usługi łączności elektronicznej.

Polsce nie udało się przekonać do swoich racji Unii Europejskiej. Trybunał Sprawiedliwości UE wydał w czwartek negatywny dla Polski wyrok twierdząc, że Polska łamie unijne prawo stosując złą definicję abonenta.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas