WhatsApp - Facebook ma plan, który budzi kontrowersje

Facebook zatrudnił specjalistów do analizy zakodowanych wiadomości z WhatsAppa. Rozmowy nie zostaną odkodowane, a samo działanie ma zagwarantować wyświetlanie bardziej trafnych i lepiej spersonalizowanych reklam.

Aplikacja WhatsApp przeszła w ręce Facebooka w 2016 roku za 16 miliardów dolarów. Nic więc dziwnego, że właściciele najpopularniejszej platformy społecznościowej szukają sposobów na najbardziej efektywną monetyzację komunikatora.

Z tego powodu Facebook zatrudnił grupę specjalistów, których zadaniem będzie analiza zakodowanych wiadomości bez ich odszyfrowywania. Firma twierdzi, że w ten sposób zapewni sobie dane potrzebne  do trafniejszego wyświetlania spersonalizowanych reklam bez naruszenia prywatności użytkownika. Z pewnością wiele osób nie zgodzi się z tym tłumaczeniem, gdyż jest to niebezpieczny precedens, mogący prowadzi do nadużyć.

Reklama

WhatsApp charakteryzuje się zabezpieczeniem, które od początku do końca szyfruje wiadomości użytkownika. Nikt zatem nie jest w stanie ich przeczytać, chyba że komuś je udostępnisz. Nawet Facebook i WhatsApp nie mogą poznać ich treści.

Nowy dział Facebooka miałby najprawdopodobniej pracować nad tzw. data-miningiem, czyli ekstrakcją informacji z zakodowanych baz danych. Jak twierdzi portal The Information, firma zaprzeczyła tym doniesieniom, jednocześnie odpowiadając, że jest jeszcze zbyt wcześnie na rozważanie wprowadzenia homomorficznego szyfrowania.

To nie pierwsze kontrowersyjne działanie Facebooka z wykorzystaniem aplikacji WhatsApp. Do 15 maja wszyscy użytkownicy chcący dalej korzystać z komunikatora, musieli zaakceptować nową politykę prywatności dotyczącą aplikacji. Ta pozwalała właścicielowi WhatsAppa na zdobycie większej ilości danych o użytkownikach.

--------------------------

WhatsApp -warto przeczytać:

WhatsApp - wystarczy, że mają twój numer telefonu

WhatsApp z kolejną ciekawą funkcją

WhatsApp - nowa forma weryfikacji konta




INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: WhatsApp | Facebook
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy