Polacy nie wiedzą, co kupić w Black Friday. Coraz częściej pytają o to AI
Black Friday 2025 i święta to dwa okresy, które sprzyjają zakupom. Pytanie tylko: co kupić? Przed takim problemem stoi wielu Polaków i okazuje się, że rodacy szukają inspiracji zadając pytania AI. 36 proc. mieszkańców Polski deklaruje, że sztuczna inteligencja ma większy wpływ na ich decyzje zakupowe w porównaniu do zeszłego roku.

Black Friday 2025 jest już za pasem, a za kilka tygodni mamy święta. Końcówka listopada oraz grudzień to czas, który sprzyja zakupom. Problem jednak w tym, że nie zawsze wiemy, co kupić i dotyczy to przede wszystkim prezentów dla bliskich, którym chcemy sprawić przyjemność. Z najnowszego badania Revolut Money Report wynika, że coraz częściej pytamy o to AI.
Polacy pytają AI, co kupić na święta i Black Friday 2025
Sztuczna inteligencja pomaga nam coraz częściej i okazuje się, że nie inaczej jest w przypadku podejmowania decyzji zakupowych. Potwierdza to nowe badanie Revolut Money Report, które wskazuje na to, że aż 36 proc. Polaków zadeklarowało, iż AI ma większy wpływ na ich zwyczaje oraz decyzje zakupowe w porównaniu do poprzedniego roku.
To oznacza, że Polacy coraz częściej pytają sztuczną inteligencję o inspiracje zakupowe i jest to w szczególności widoczne w trakcie okresów sprzyjającym zakupom. Pod tym względem Polska plasuje się w tym roku na drugim miejscu w Europie i wyprzedza nas tylko Portugalia.
Najczęściej po narzędzia AI w trakcie myślenia o zakupach sięgają mężczyźni (42 proc. ankietowanych) i millenialsi w wieku 29-44 lat (46 proc.). Wśród podziału na województwa największy odsetek jest w lubuskim (46 proc.).
Dlaczego Polacy w Black Friday 2025 sięgają po sztuczną inteligencję?
Powody są różne, ale najczęściej (25 proc. ankietowanych) wymienia się źródło inspiracji i pomysłów. Na drugim miejscu jest chęć zaoszczędzenia pieniędzy (21 proc.), a na trzecim oszczędność czasu (18 proc.).
Z nowego raportu Revoluta dowiadujemy się także, iż Polacy w dużym stopniu (42 proc.) wydadzą pieniądze podczas Black Friday 2025 na zakupach w sklepach online. W stacjonarnych deklaruje to co czwarty rodak. Natomiast 16 proc. badanych nie ma w planach wydawania pieniędzy w trakcie czarnopiątkowych promocji.
Część badanych boi się AI i wskazywane są różne powody takich obaw. Najczęściej (13 proc.) jest to bezpieczeństwo prywatnych danych. Natomiast 25 proc. ankietowanych nie ma żadnych obaw względem sztucznej inteligencji i po Węgrach jest to drugi najwyższy wynik w Europie.









