Google pokazał hity Black Friday 2025. Jakich produktów szukają Polacy?
Black Weeks dobiegają końca i już w najbliższy piątek, 28 listopada wypada Black Friday 2025. To czas wzmożonego polowania na promocje. Czego najczęściej szukamy w internecie? Eksperci z Google udostępnili najnowsze statystyki, które mówią o trendach konsumenckich Polaków w ostatnich tygodniach. Rośnie zainteresowanie zarówno samym hasłem "Black Friday", jak i poszczególnymi kategoriami produktów.

Spis treści:
- Polacy oszaleli na punkcie Black Friday. Czego szukają w internecie
- Najpopularniejsze produkty na Black Friday 2025
- Nowoczesny konsument jest racjonalny. Co zauważyli eksperci z Google?
Polacy oszaleli na punkcie Black Friday. Czego szukają w internecie
Black Friday 2025 to świetna okazja na realizację odkładanych zakupów. Już w najbliższy piątek, 28 listopada można będzie kupić całą masę produktów w cenach niższych niż zwykle. Warto sprawdzić oferty sklepów - nie tylko tych z elektroniką - które przygotowały na ten dzień duże obniżki cen.
Oprócz gotowych zestawień i dedykowanych stron przygotowanych przez sklepy internetowe promocje na Black Friday 2025 można również znaleźć w wyszukiwarce Google. Czego najchętniej szukają Polacy w tych "czarnych" tygodniach listopada?
Google udostępniło najnowsze statystyki, które pozwalają zrozumieć aktualne trendy konsumenckie. To nie tylko cenne informacje dla sprzedawców, dzięki którym mogą lepiej dotrzeć do grup docelowych, odpowiadając na ich potrzeby. Jest to również ciekawostka dla samych konsumentów i osób zainteresowanych technologiami, nowinkami oraz trendami - również w kontekście czysto teoretycznym.
Najpopularniejsze produkty na Black Friday 2025
Zacznijmy od samej frazy "Black Friday". Dowiadujemy się, że zainteresowanie nią wzrasta gwałtownie w listopadzie, co nie powinno nas dziwić. To prawdziwa eksplozja. W tym miesiącu odnotowuje się aż stukrotny wzrost liczby wyszukań tej frazy w porównaniu do reszty roku. Wiele osób pyta Google, kiedy jest Black Friday 2025 (wiemy już, że 28 listopada). Wiele osób łączy tę frazę z konkretnymi kategoriami przedmiotów, np. "black friday perfumy" czy "black friday gry". Warto odnotować, że nie tylko produkty fizyczne można teraz kupić taniej. Dotyczy to również abonamentów cyfrowych. Jak przekazał Grzegorz Gajkoś z Interia Gry, Sony przygotowało promocje na PlayStation 5 i usługę PS Plus w rekordowo niskiej cenie.
A czego przede wszystkim szukają Polacy w Black Friday? Oto 5 najpopularniejszych tematów w Google:
- sklepy z elektroniką - najczęściej wyszukiwane są konkretne sieci handlowe
- smartfony - w tym premierowe oraz w konkretnej cenie, np. smartfony do 2000 zł na Black Friday
- gaming i cyfrowe platformy - takie jak np. wspomniany PlayStation Plus czy streamingi na Black Friday
- małe AGD - air fryery na Black Friday (frytkownice beztłuszczowe) czy ekspresy do kawy na Black Friday
- TV i sprzęt audio - słuchawki, telewizory na Black Friday i nie tylko
Eksperci zwracają też uwagę na wzrost zainteresowania segmentem beauty tech, czyli produktami łączącymi technologię z branżą kosmetyczną i pielęgnacyjną, wliczając w to masażery, depilatory, szczoteczki soniczne, suszarki do włosów, skanery i analizatory skóry, sprzęt do domowych zabiegów, frezarki do paznokci, irygatory do zębów, lampy do terapii światłem i nie tylko. Pozwalają one zadbać o zdrowie i urodę bez wychodzenia z domu. Bardzo często te produkty promowane są jako inteligentne, choć bywa, że to określenie używane jest mocno na wyrost.
Nowoczesny konsument jest racjonalny. Co zauważyli eksperci z Google?
Black Friday jest tradycją, która przywędrowała z USA nie tylko do Polski. To zwyczaj, który podobnie jak Halloween rozprzestrzenił się na całym świecie. Trudno go jednak nazwać świętem - chyba że świętem konsumpcjonizmu. Nie trzeba go jednak demonizować. Black Friday ma wymiar praktyczny i jeśli faktycznie potrzebujemy nowych sprzętów czy usług, to rzeczywiście opłaca się odłożyć zakupy na ten dzień.
Technologia staje się dziś narzędziem codziennego luksusu. Polacy nie kupują już gadżetów dla prestiżu, ale dla funkcjonalności i wygody. Black Friday to moment, w którym technologia spotyka się z potrzebą komfortu.
Zdaniem ekspertów z Google nowoczesnego konsumenta charakteryzuje dokonywanie dobrze przemyślanych zakupów i porównywanie ofert u różnych sprzedawców z wielotygodniowym wyprzedzeniem. Przeczy to niejako rozpowszechnianemu przez wiele lat przekonaniu, że konsument dokonuje zakupów impulsywnie, irracjonalnie, kierowany wyłącznie emocjami i daje się naciągnąć sprzedawcom. Dziś, dysponując potężnymi źródłami internetowymi - wliczając w to sztuczną inteligencję taką jak ChatGPT, w coraz większym stopniu zorientowaną na zakupy w internecie - wydaje się, że rosną nowe pokolenia bardziej świadomych konsumentów, którzy kalkulują na chłodno i robią wcześniej research, którego nie powstydziliby się wytrawni inwestorzy.
Z drugiej strony wszechobecne promocje i akcje marketingowe w branży e-commerce mogą skłaniać do tzw. binge shoppingu, czyli kompulsywnych maratonów zakupowych, zwłaszcza u osób podatnych na uzależnienie od zakupów. Duża dostępność informacji może przy tym dawać ułudę, że postępujemy racjonalnie, a mimo to i tak kupujemy rzeczy tak naprawdę nam niepotrzebne. Warto zatem kilka razy zastanowić się i sprawdzić, co kupujemy, nawet po dodaniu towarów do koszyka, zanim jeszcze zrealizujemy zakup.










