​Razer Phone 2 - test

​Razer Phone 2 /INTERIA.PL
Reklama

Sprawdzamy najnowszy supertelefon dla graczy - Razer Phone 2. Czy firma znana przede wszystkim z sprzętu gamingowego (czyli "dla graczy:) potrafi stworzyć telefon przeznaczony głównie do gier i multimediów?

Obecnie “smartfony dla graczy" stały się osobnym segmentem rynku mobilnego.  Firmy takie jak Razer, znane przede wszystkim z szerokiego portfolio produktów dla graczy, postanowiły skorzystać z trendu, który sami kształtują. Tak oto do Polski trafił Razer Phone 2. Poprzedni model miał sporo wad - nowa iteracja próbuje je zniwelować. Czy udało się?

Wygląd i design

Zacznijmy od wyglądu Razer Phone’a 2 - jest to aspekt, który może wywołać sporą dyskusję. Razer nie skorzystał z aktualnych trendów w designie smartfonów. Razer Phone 2 ma monolityczną obudowę z ostrymi krawędziami - wygląda tak, jak większość smartfonów kilka lat temu. Jednym takie podejście się spodoba - inni będą narzekać. Firma twierdzi, że stawia przede wszystkim na ergonomię grania i taka konstrukcja ma się sprawdzić "w bojach". Jest w tym sporo prawdy - na Razerze gra się naprawdę dobrze.

Reklama

Telefon ma wymiary: 158,5 mm na 78,99 mm na 8,5 mm i waży 220 g - niemało, ale "nie czuć" tego, podobnie jak samego  rozmiaru (to akurat zależy od długości naszych palców). Smartfon ma port USB-C, a czytnik linii papilarnych umieszczono z boku (działa poprawnie, ale zeskanowanie odcisku zajmuje stanowczo za długo) i dwa przyciski zwiększające/zmniejszające poziom głośności. To tyle. Nie ma wyjścia słuchawkowego. Telefon wspiera karty microSD, co okaże się kluczowe, bo ma... tylko 64GB wbudowanej pamięci (45GB do naszej dyspozycji).

Sprzęt jest wodoodporny (standard IP67) i ma zaskakująco niezłe głośniki. Podwójne głośniki przednie umiejscowiono na dole i górze obudowy telefonu. Mają one certyfikat Dolby Atmos. Telefon może dodatkowo pochwalić się certyfikatem Netfliksa dotyczącym obsługi materiałów dźwięku Dolby Surround 5.1 (i obrazu w HDR).

Na tylnej ściance telefonu umieszczono logo Razera - trójgłowego węża, które może świecić się w 16,8 milionów kolorów i dostarczać powiadomienia płynące z aplikacji (np. komentarz na Facebooku czy wiadomość na WhatsApp). Specjalna aplikacja Razer Chroma pozwala na konfigurację efektów świetlnych takich jak Static (logo nieustannie świeci), Spectrum Cycling czy Breathing (logo pulsuje). Jest to element zapożyczony rodem z gamingowych komputerów - nie każdemu przypadnie do gustu, ale Razer wyraźnie kopiuje wzornictwo ze swoich laptopów dla graczy, co tak naprawdę należy uznać za słuszne posunięcie. W końcu "telefon dla gracza" musi różnić się czymś od "zwykłego telefonu", czyż nie?

Ekran

Ekran testowanego smartfonu ma rozmiary 5,72 cala, został wykonany w technologii IGZO LCD, a jego rozdzielczość to 1440 na 2560 pikseli (513 ppi). Nie ma notcha (wycięcia). Wyświetlacz chroni Gorilla Glass 5.  Sam ekran nie byłby niczym nadzwyczajnym, gdyby nie jego częstotliwość odświeżania - aż 120 Hz. Nie ma dzisiaj na rynku drugiego takiego ekranu. Standardowo smartfony ograniczają się do 60 Hz, a telefon gamingowy ROG Asusa ma 90 Hz. Wyższa częstotliwość odświeżania oznacza "lepszą płynność" w grach. Ale jest warunek?

Aby zobaczyć różnicę (a trzeba rzeczywiście przyznać, że jest ona dostrzegalna), gra musi wspierać 120 Hz. Jeśli tego nie robi - nie skorzystamy na tej funkcji. Lista kompatybilnych gier została opublikowana tutaj. W momencie przeprowadzania testu, żadna aplikacja nie korzystała z odświeżania 120 Hz.

Podsumowując, odświeżanie na poziomie 120 Hz i technologia UltraMotion to bardzo dobre rozwiązanie dla graczy. W strzelankach czy bijatykach ma ona niebagatelne znaczenie. Jeśli tylko gra jest w stanie skorzystać potencjału technologii zaimplementowanej w Razer Phonie 2 - grający na pewno na tym skorzysta.

Moc obliczeniowa

Moc obliczeniowa to drugi - po ekranie - kluczowy element testowanego smartfonu. Specyfikacja rzeczywiście reprezentuje najwyższą półkę - Qualcomm Snapdragon 845 (2,80 GHz) z  Adreno 630 GPU i 8GB pamięci RAM. Jak wypadł w benchmarkach?

GeekBench - 8746 punktów (Multi-core), 2371 punktów (Single-core)

AnTuTu - 283 766 punktów 

Dla porównania:

Huawei Mate 20 Pro osiągnął w GeekBench wynik 3378 punktów w teście single-core oraz 10 024 punkty w teście multi-core. Testowanie sprzętu w AnTuTu zakończyło się wynikiem na poziomie 300 617 punktów. Sony Xperia XZ3 osiągnęła wynik w AnTuTu na poziomie 284 555 punktów. Test single-core w GeekBench zakończył się wynikiem 2486 punktów, a w teście multi-core smartfon osiągnął 8607 punktów. Samsung Galaxy S9+ miał następujący wynik: Antutu - 247 124 punktów; GeekBench Multi-Core - 8507 punktów. Natomiast Xiaomi Mi Mix 2S miał wynik 244 721 punktów (Antutu) i 7471 punktów (G. Multi-Core). Wynik Huaweia P20 Pro wyniósł 206 721 punktów (Antutu) i 6740 punktów (G. Multi-Core).

Jak zatem widać, Razer Phone 2 jest bardzo szybki, ale - na papierze - nie bije na głowę całej konkurencji. Nic dziwnego, na rynku nie brakuje telefonów z CPU Snapdragon 845, 8GB RAM i GPU Adreno 630. Kluczowy aspekt Razer Phone’a 2, jeśli chodzi o osiągi, to opcja "podkręcenia" grafiki oraz specjalny system chłodzenia.

Game Booster

Aplikacja Game Booster umożliwi nie tylko zmianę trybu działa telefonu (więcej mocy obliczeniowej lub dłuższy czas pracy baterii), ale przede wszystkim pozwoli indywidualnie zmienić ustawienia danej gry, podkręcając procesor do maksimum, a nawet zwiększając liczbę klatek na sekundę i rozdzielczość (jeśli gra na to pozwoli). Telefon potrafi "zbić" inne procesy, przeznaczając całą moc na potrzeby danej produkcji. Oznacza to, że w niektórych grach dostaniemy osiągi lepsze niż w przypadku telefonów o podobnej specyfikacji.

A chłodzenie? Razer ma komorę parową, obniżającą  temperaturę podczas grania w wymagające tytułu. Telefon, niestety, nadal się nagrzewa (tył), ale nie tak bardzo, co sprzęty konkurencji nie stworzone do gamingu. Plus, około trzy minuty przerwy - za sprawą dodatkowego chłodzenia  - zagwarantują szybszy spadek temperatury.

Razer Phone 2 korzysta z systemu Android 8.1, z nakładką Nova Launcher (wersja pełna). Nie jest to "czysta" wersja systemu, ale OS działa dobrze. Trudno powiedzieć, czy telefon doczeka się aktualizacji

Aparat

Aparat w poprzedniej generacji Razer Phone’a 2 był - co tu dużo pisać - zły. A tym razem? Jest tylko poprawny, szczególnie jak na telefon za 3699 zł.  Z tyłu mamy podwójny aparat - pierwszy został wyposażony w obiektyw szerokokątny z optyczną stabilizacją, drugi w teleobiektyw z 2-krotnym zoomem. Oba aparaty posiadają sensory o rozdzielczości 12 Mpx i matryce Sony IMX. Przednia kamerka o ma rozdzielczości 8 megapikseli.

Poniżej przedstawiamy przykładowe zdjęcia, ale wnioski są proste: Matryca Sony (znana z wielu smartfonów, m.in. modeli Xiaomi) w dzień robi tylko poprawne zdjęcia, zawodząc w nocy. Tegoroczne flagowce w tej (lub niższej) cenie robią zwyczajnie lepsze fotografie. Jeśli spodziewamy się po Razer Phonie 2 zdjęć na poziomie najnowszych huaweiów lub samsungów - nie mamy na co liczyć.

Bateria

Istotny aspekt całego zestawu. Razer Phone 2 wyposażono w baterię o pojemności 4000 mAh. Wystarczy na cały dzień zwykłego użytkowania. A podczas grania? Około ośmiu godzin - zależnie od ustawień ekranu, optymalizacji poprzez Game Boostera i samej gry. Qualcomm QuickCharge 4+ umożliwia naładowanie baterii telefonu do poziomu 50 proc. w ciągu 30 minut. Telefon można ładować bezprzewodowo.

Dodatkowe akcesoria

Wraz ze smartfonem, do sprzedaży trafił joypad Raiju Mobile i słuchawki douszne Razer Hammerhead USB-C ANC (cena: około 320 zł). Ten drugi gadżet testowaliśmy wraz ze smartfonem. Słuchawki wykorzystują technologię aktywnej redukcji szumów (ANC) poprzez port USB-C w smartfonie. Zestaw korzysta jeszcze z Dual Driver, który łączy przetworniki armaturowe z dynamicznymi (równowaga basów i wysokich tonów). Wbudowany przetwornik cyfrowy audio (DAC) zapewnia jakość dźwięku 24-bit/96 kHz. Słuchawki są również wyposażone w końcówki piankowe Comply, zapewniające dopasowanie do uszu i zwiększoną izolację akustyczną. Uzupełnieniem zestawu jest wbudowany układ sterowania i mikrofon. Co o nich sądzimy? Są zaskakująco dobre - doskonale "leżą" i rzeczywiście (w tym duża zasługa samego telefonu) dostarczają dźwięk o bardzo dobrej jakości.

Podsumowanie

Cena: Około 3699 zł

RAZER PHONE 2 - SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Procesor i chłodzenie:                        

Qualcomm Snapdragon 845 (2,80 GHz) z  Adreno 630 GPU, komora parowa         

Pamięć:                                              

8 GB (LPDDR4X)         

Pamięć masowa wewnętrzna:          

64 GB UFS

Pamięć masowa zewnętrzna:           

SIM + slot micro SD (aż do 1TB)        

Ekran:                                                

5.72", IGZO LCD 1440 x 2560

120 Hz, Wide Color Gamut

Technologia UltraMotion

Corning Gorilla Glass 5

Multi-touch

Ochrona przed śladami palców       

Kamery tylne:                                     

12 Mpix AF f1.75, obiektyw szerokokątny ze stabilzacją optyczną

12 Mpix AF f2.6 teleobiektyw

Dual PDAF (autofokus z detekcją fazy)

Dual tone, Podwójna dioda LED do podświetlania

Wideo: Nagrwanie w rozdzielczości do 4K z dźwiękiem stereo

Kamera przednia:                              

8 Mpix FF f2.0

1080p wideo 

Zasilanie:                                            

bateria 4,000 mAh Li-Po

Qualcomm QuickCharge 4.0+

Szybkie ładowanie bezprzewodowe

Wymiary:                                           

158,5 mm x 78,99 mm x 8,5 mm.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama