Inteligentne kamery monitoringu miejskiego ostrzegą Was przed wypadkiem

Powstał innowacyjny system monitoringu miejskiego, który ma służyć mieszkańcom miast, a nie tylko ich inwigilować. Dzięki niemu ma dochodzić do mniejszej ilości przestępstw i wypadków w metropoliach.

Inteligentne kamery monitoringu miejskiego ostrzegą Was przed wypadkiem
Inteligentne kamery monitoringu miejskiego ostrzegą Was przed wypadkiemGeekweek

Innowacyjna technologia powstała na Uniwersytecie Purdue. System o nazwie PHADE w czasie rzeczywistym obserwuje mieszkańców miast przy pomocy setek czy tysięcy kamer monitoringu ulicznego i może informować ich i nadchodzącym niebezpieczeństwie.

To bardzo ciekawe i pożyteczne rozwiązanie. Do tej pory systemy kamer służyły tylko funkcjonariuszom prawa. Dzięki PHADE, monitoring będzie spełniał również rolę anioła struża mieszkańców miast.

Zasada jego działania jest dość prosta. Naukowcy podkreślają, że nie narusza on prawa do prywatności społeczeństwa. Na smartfonie instaluje się aplikację, które śledzi nasze ruchy. W momencie, gdy monitoring miejski wykryje nadchodzące dla nas zagrożenie, wyśle do nas informacje na urządzenie mobilne, a my będziemy mogli zdecydować, czy chcemy je odebrać czy odrzucić. System identyfikacji i autoryzacji ma być oparty o nasze ruchy rejestrowane przez smartfon i porównywane z tymi zarejestrowanymi przez monitoring.

W praktyce wygląda to tak, że gdy system wykryje, że np. w nieprawidłowy sposób zaparkowaliśmy samochód czy poruszamy się na rowerze ścieżką, która za kilka przecznic jest remontowana, to system wyśle nam o tym informacje na smartfona, abyśmy mogli zmienić trasę swojej podróży.

Dobrodziejstwa płynące z innowacyjnej technologii opracowanej na Uniwersytecie Purdue docenią również np. matki z dziećmi. Gdy dziecko niebezpiecznie zbliży się do drogi czy znajdzie się na niej, to system powiadomi o tym matkę.

System może być też uzupełnieniem interaktywnych doznań np. w muzeum, gdzie goście mogą odbierać wiadomości z informacjami o artefaktach lub eksponatach, które oglądają. Technologia ta może również zostać wdrożona w centrach handlowych, aby zapewnić konsumentom cyfrową informację o produkcie lub kupony promocyjne.

Źródło: GeekWeek.pl/Purdue University / Fot. Purdue University

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas