Plaga oszustw związana z przedświątecznymi zakupami. Tego należy unikać
Grudzień to miesiąc sprzyjający intensywnym zakupom. Wiedzą o tym oszuści, którzy postanowili wykorzystać ten moment do realizacji własnych celów. Cyberprzestępcy liczą na nieuwagę ofiar i podszywają się pod znane firmy dostarczające paczki. Oszuści chcą w ten sposób zdobyć dane oraz pieniądze rodaków.
Za nami Czarny Piątek, który niestety obfitował nie tylko w promocje, ale też liczne przekręty. Oszuści jednak nie zwalniają i szukają kolejnych sposobów na wykradanie danych oraz pieniędzy od Polaków. Tym razem własne szanse upatrują w przedświątecznej gorączce zakupowej, na co zwraca uwagę Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego.
Tym razem celem oszustów są klienci UPS i Poczty Polskiej. Cyberprzestępcy podszywają się pod obie firmy i rozsyłają nieprawdziwe wiadomości SMS z fałszywymi informacjami. Są to stare metody, których celem jest zwabienie ofiar w pułapkę.
W przypadku przekrętu wycelowanego w klientów UPS oszuści straszą ofiary rzekomą koniecznością uiszczenia opłaty celnej. W rzeczywistości to nieprawda i link z wiadomości przekierowuje na fałszywą stronę, gdzie cyberprzestępcy chcą pozyskać dane osobowe oraz numery kart płatniczych. W konsekwencji może to doprowadzić do utraty pieniędzy.